Business-urile nu au dispărut, ci doar au fost puse puțin în așteptare, fiind însă important ca firmele să relanseze bugetele de marketing, cu investiții masive în vânzări, atenționează la Profit TV Daniel Mateescu, CEO al Keez, platformă online pentru contabilitate, cu experiență în depășirea crizelor.
"Cred că business-urile nu au dispărut, ci doar au fost puse puțin pe hold și o să ne revenim repede. Din perspectiva asta, cred foarte mult că trebuie relansate bugetele de marketing și lumea să înceapă să investească din nou masiv în vânzări, ca să înceapă să se miște business-ul. Dacă vom sta cu toții în expectativă și vom tăia costuri, practic ne împușcăm în picior și nu cred că asta este calea", spune Mateescu la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
El a trecut prin criza precedentă, izbucnită în 2008-2009, din postura de Director ERP și Chief Operating Officer al companiei Totalsoft.
Mateescu remarcă și numărul foarte mic de cereri depuse în programul IMM Invest și acceptate deja de bănci, acuzând băncile că tratează firmele ca și cum ar fi "un client de pe stradă" din cauza cerințelor impuse, precum bilanțuri pe plus în ultimii doi ani arătând în același timp că a existat și o scădere bruscă de venituri în perioada pandemiei.
În opinia sa, statul trebuie să pornească investițiile în infrastructura digitală, precum proiecte de facturare electronică, apreciind că "pomenile" gen șomaj tehnic nu sunt de ajutor decât pe termen scurt.