Cercetători susținuți de Elon Musk, fondatorul Tesla, și investitorul Sam Altman, din Silicon Valley, au descoperit o modalitate nouă de a utiliza software-ul pentru a învăța o mână robotică sarcini noi, o descoperire care ar putea reduce costul de a învăța roboții să efectueze sarcini facile pentru oameni, transmite Reuters.
Membri ai OpenAI, un grup non profit de cercetări în domeniul Inteligenței Artificiale, fondat în 2015, au anunțat luni că au învățat o mână robotică să rotească un cub inscripționat cu mai multe culori și litere până la așezarea acestuia cu o anumită față în sus, scrie News.ro.
Sarcina a fost simplă, dar progresul a constat în modul în care a dobândit mâna această abilitate. Învățarea a avut loc printr-o simulare software, iar apoi a fost transferată cu o relativă ușurință în lumea fizică.
CITEȘTE ȘI FOTO Noi tronsoane ale unei autostrăzi, care ar fi trebuit finalizată în 2016, au fost recepționate astăziAsta rezolvă o dificultate pentru mâinile robotice, care arată ca mâna unui robot din filmul Terminatorul.
Mâinile sunt disponibile pe piață de ani de zile, dar programarea lor este dificilă. Inginerii pot scrie un cod specific pentru fiecare sarcină nouă, care necesită de fiecare dată un program scump, dar roboții pot fi echipați cu software care le permite să învețe prin antrenament fizic.
Antrenamentul poate dura luni de zile sau chiar ani și implică propriile probleme, de exemplu, dacă o mână robotică scapă o piesă, un om trebuie să o ridice și să îl pună la loc. Și acest lucru costă mult.
Cercetătorii au încercat să reducă acești ani de antrenament fizic și să distribuie sarcinile pe mai multe computere, pentru o simulare software care poate face pregătirea în ore sau zile, fără ajutor uman.
Ken Goldberg, profesor de robotică la Universitatea Berkeley din California, a spus că cercetările prezentate luni de OpenAI reprezintă un rezultat important în direcția acestui obiectiv.
Un progres important al cercetării realizate de OpenAI este transferarea competențelor învățate de mâna robotică prin intermediul software-ului în lumea reală, depășind distanța care exista între simulare și sarcinile fizice.