Nova Travel, agenția touroperatoare a Grupului Eurolines, anunță încheierea unei polițe de asigurare în caz de insolvență/faliment în valoare de 150.000 dolari, triplând benevol suma minimă prevăzută legal.
"În calitate de touroperator, fără a mai aștepta modificări legislative care să impună majorarea sumei asigurate și rămânând fidelă misiunii grupului Eurolines de a seta noi standarde în industria turistică românească, Nova Travel a semnat cu unul dintre cei mai importanți asigurători din România o poliță de 150.000 USD", a declarat Miki Lech, director general Nova Travel.
Noua poliță de asigurare, încheiată în luna aprilie, prevede faptul că, în improbabilul caz al unei insolvențe, asigurați nu sunt doar turiștii care au achiziționat direct pachete și care sunt extrem de puțini, Nova nevânzând direct, ci și turiștii care au achiziționat prin detailiști, respectiv prin agențiile partenere ale Nova Travel.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În plus, contractele de mandat pe care Nova Travel le încheie cu partenerii săi prevăd explicit preluarea integrală a responsabilității față de clienții finali de către touroperator.
"Toate aceste demersuri vin ca o garanție în plus a siguranței și încrederii de care trebuie să beneficieze agențiile partenere, cât și turiștii, beneficiarii finali ai serviciilor NOVA Travel. Am inițiat acest demers, urmărind să mărim valoarea poliției de asigurare de la nivelul standard de 50.000 USD la 150.000 dolari și am reușit și ca urmare a încrederii acordate de asigurator prin prisma bonității financiare a grupului din care facem parte. Demonstrăm, încă o dată, că într-adevăr ne pasă atât de client, cât și de partenerii noștri", declară Dragoș Anastasiu, președintele Grupului Euolines.
Inițiativa vine în contextul în care legislația din România privind protecția turiștilor este în continuare insuficientă. În pofida diverselor încercări și propuneri legate în mare parte de necesitatea implementării Directivei Europene pentru Pachete Turistice, limita de despăgubire per touroperator, în caz de insolvență, a rămas de doar 50.000 dolari. Mai mult, în funcție de contractele între touroperator și detailist, de cele mai multe ori despăgubirea poate fi acordată exclusiv clientului final, atunci când acesta a încheiat un contract direct cu touroperatorul asigurat și a intrat în incapacitate de plată.