Compania sud-africană de media Naspers profită de una dintre cele mai bune investiții de capital de risc la nivel mondial, prin reducerea cu circa 2 puncte procentuale a participației de 33% deținută la Tencent, operatorul chinez al serviciului de mesagerie WeChat, pentru care obține 10,6 miliarde de dolari, transmite Bloomberg.
Naspers a cumpărat în 2001 o participație de 33% la Tencent, care era la momentul respectiv o firmă web necunoscută într-o țară unde puține persoane utilizau internetul, pentru numai 32 de milioane de dolari. În prezent, participația respectivă valorează 175 de miliarde de dolari, scrie News.ro.
Vânzarea a fost anunțată la câteva ore după ce Tencent, cea mai valoroasă companie din Asia, a avertizat că va sacrifica marjele pe termen scurt, investind în conținut și tehnologie în căutarea creșterii.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate că estimarea a provocat deprecierea cu 5% a acțiunilor Tencent, Naspers a anunțat că se așteaptă în continuare ca Tencent să fie una dintre companiile cu creștere foarte bună, între toate industriile lumii, beneficiind de o conducere excepțional de capabilă.
Naspers ar fi putut să rămână o companie de publishing de ziare și operator de servicii de televiziune pe bază de abonament puțin cunoscută, dacă nu ar fi investit în Tencent.
În timp ce investiția în Tencent a tranasformat Naspers în cea mai valoroasă companie din Africa, capitalizarea sa de piață, de circa 127 de miliarde de dolari, este cu mult în urma capitalizării holdingului Tencent.
Fondată în 1915, Naspers s-a transformat dintr-o companie de publishing de ziare de pe vremea apertheideului într-o multinațională de 127 de miliarde de dolari cu investiții în platforme de comerț electronic care includ OLX, cele mai mari site-uri de anunțuri de India și Brazilia și site-ul Mail.ru din Rusia.
Naspers deține și 76% din retailerul online românesc eMAG.