MEDIjobs, platformă de recrutare online în domeniul medical din România, vrea să intre pe piețe din Europa și Statele Unite, cu ajutorul unui investitor care să susțină operațiunea. Germania este una dintre țările europene spre care se va îndrepta compania care operează platforma.
„Decizia de a pătrunde pe o anumită piață va fi după finalizarea procesului de evaluare, ce implică alegerea unui investitor care să susțină operațiunile, dar și modalitățile în care recrutarea medicală se desfășoară, riscurile și oportunitățile asociate. În momentul de față, evaluăm piața din Germania, dar și țările cu piețe similare celei din România”, a declarat George Hagivreta, COO MEDIjobs, pentru Profit.ro, argumentând că Germania este cel mai mare hub medical din Europa, ca număr de specialiști medicali, dar și angajatori medicali, iar piața germană este mai matură și mai educată din punct de vedere al recrutării.
„Ei știu deja ce înseamnă un proces de recrutare profesionist și, în consecință, își bugetează în avans aceste activități fără de care o clinică nu se poate dezvolta și funcționa”, a adăugat co-fondatorul, susținând că în România încă se fac eforturi mari înainte de a semna contracte cu clinicile private.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Fondatorii MEDIjobs afirmă că au primit mai multe oferte de coloborare și parteneriat pentru a activa pe piața din Germania. „Există acceleratoare care ne-au contactat pentru a ne iniția în această piață, clinici medicale care ar avea nevoie de soluția noastră, dar și parteneri strategici”, spune Hagivreta, co-fondator al companiei.
În ceea ce privește piața americană, co-fondatorii au specificat că aceasta prezintă oportunitățile cele mai mari, întrucât, ca și în cazul Germaniei, angajatorii medicali sunt mult mai familiari cu soluțiile digitale de recrutare și înțeleg cum funcționează acestea. În plus, angajatorii sunt pregătiți să investească pentru a găsi simplu și rapid specialistul de care au nevoie pentru a presta servicii de calitate pacienților săi.
„Spre exemplu, astăzi, în SUA, costul mediu de recrutare al unui medic specialist este de 25.000-30.000 de dolari. Tehnologia noastră pe piața din SUA ar însemna, pentru același medic, un cost de 20.000 dolari, iar angajatorul ar câștiga predictibilitate, care este cel mai dificil element atunci când vine vorba de recrutare”, spune Hagivreta.
CITEȘTE ȘI Clădirea Athena, cel mai mare spital privat din vestul țării, dispărut după acuzații de trafic, a fost cumpărată cu 4 milioane euro de Spitalul Premiere, deținut de 5 medici. Primăria a ratat achizițiaTotuși, evoluând pe piața internațională, compania se lovește de probleme ce țin de dificultatea de a schimba obiceiuri, conform spuselor co-fondatorului.
„În aceste piețe, întrebarea cheie a clienților nu va mai fi «Cum funcționează și ce garanții am că funcționează?», ci «De ce să fac asta cu tine și nu cu X?»”, spune acesta, susținând că este pregătit pentru a face față acestor situații. „ Atunci când ne uităm la amenințări și potențiale probleme, mai întâi ne punem întrebarea «Cum putem folosi asta în avantajul nostru?»”, a adăugat COO-ul.
În prezent, valoarea medie a contractelor cu clienții pentru serviciile de recrutare ajunge la 2.500 de euro, existând contracte și de 7.000 de euro.
Co-fondatorii MEDIjobs susțin că nu se așteaptă să obțină încât profit, deoarece investițiile sunt destul de mari, îndeosebi pentru dezvoltarea platformei și creșterea echipei.
În ultimele șase luni ale acestui an, MEDIjobs se va axa pe dezvoltarea platformei în România și optimizarea serviciilor pentru angajatorii din țară.
MEDIjobs este prima platformă de recrutare online dedicată exclusiv domeniului medical.