Veniturile nete din România ale Central European Media Enterprises (CME), proprietarul PRO TV, au inversat tendința pozitivă de anul trecut și au scăzut cu 15,6% în primul trimestru, la 38,81 milioane de dolari. România este a doua piața a companiei în funcție de venituri, după Cehia.
La un curs de schimb constant, venituri companiei pe piața locală s-au redus cu 7,5%.
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) obținut de CME în România s-a diminuat cu 7,2% în primul trimestru, la 17,53 milioane de dolari, de la 18,89 milioane de dolari în perioada echivalentă a anului anterior. Excluzând fluctuațiile cursului de schimb, indicatorul a urcat cu 1,7%,
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În ceea ce privește performanțele la nivel de grup, veniturile nete totale au scăzut cu 6,5%, 146,56 milioane de dolari. Totuși, OIBDA a crescut cu 7,7%, la 38,05 milioane de dolari. Exceptând variația monedelor, OIBDA a urcat cu aproape 18%. Totodată, în acest context, marja profitului operațional s-a îmbunătățit la 26% (calculată în funcție de OIBDA).
"Anul acesta a avut un început excepțional, depășind așteptările noastre anterioare, astfel încât creștem estimările pentru 2019. Cu cea mai mare marjă de profit la nivelul primului trimestru din ultimii peste zece ani, o creștere de 18% a OIBDA excluzând fluctuațiile monedelor și un avans de 30% al fluxurilor libere de numerar, acestea sunt printre cele mai bune rezultate din T1 din istoria companiei. Totodată, rezultatele sunt întărite de o creștere de circa 20% a veniturilor din publicitate TV pe principalele două piețe (Cehia și România -n.red) în luna aprilie, ceea ce împinge rezultatele toatle de la începutul anului în teritoriu pozitiv, după ce primul trimestru a fost afectat de taxele sectoriale în România și etapizarea cheltuielilor legată de data Paștelui în acest an", explică Michael Del Nin, co-CEO al CME.
Compania are operațiuni în România, Cehia, Bulgaria, Slovacia și Slovenia.
CITEȘTE ȘI Microsoft atinge, în premieră, o capitalizare de 1 trilion de dolari. A treia companie americană care reușește performanța, după Apple și AmazonÎn iulie anul trecut, CME a finalizat vânzarea operațiunilor din Croația către Slovenia Broadband, în schimbul cărora a încasat aproximativ 65 milioane de euro. Activele grupului din Slovenia urmau să fie vândute tot către Slovenia Broadband, însă CME a renunțat la tranzacție la începutul acestui an.
În România, CME deține posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International. În operațiunile de pe piața locală este inclus și PRO TV Chișinau.