Proprietarul PRO TV, grupul de media Central European Media Enterprises (CME), a obținut anul trecut venituri de 201,5 milioane dolari pe piața românească, în urcare cu 5,4% în termeni reali comparativ cu 2017.
La un curs de schimb constant, veniturile CME în România au crescut cu 3,2% în 2018, de la 191,2 milioane dolari în anul anterior.
Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) a urcat cu 16,8% în termeni reali și cu 14% la un curs valutar stabil, până la aproape 85,74 milioane de euro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
România a fost anul trecut a doua cea mai performantă piață pentru CME, după Cehia, unde grupul de media a raportat venituri de circa 234 milioane de euro și un rezultat OIBDA de 94,57 milioane de euro.
CME deține în România posturile PRO TV, PRO 2, PRO X, PRO GOLD, PRO CINEMA, PRO TV International și MTV România, precum și mai multe site-uri. Totodată, în operațiunile de pe piața românească este inclus și postul PRO TV Chișinău, din Republica Moldova.
În iulie anul trecut, CME a finalizat vânzarea operațiunilor din Croația către Slovenia Broadband, în schimbul cărora a încasat aproximativ 65 milioane de euro.
Activele grupului din Slovenia urmau să fie vândute tot către Slovenia Broadband, însă CME a renunțat la tranzacție la începutul acestui an.
"De la momentul în care am anunțat intenția de a vinde operațiunile din Slovenia cu scopul de a reduce gradul de îndatorare (…) am înapoiat credite de circa 370 de milioane de dolari, reducându-ne datoria brută cu circa 30% și costul mediu de împrumut cu mai bine de jumătate, la 3,5%", a argumentat decizia Michael Del Nin, co-director general al CME.
La nivel internațional, veniturile CME au crescut cu 9,5% (+5,3% la un curs stabil) anul trecut, până la 703,9 milioane de euro.
Profitul net s-a majorat de peste trei ori, la 157,7 milioane de euro, de la 49,7 milioane de euro în 2017.