Studiu Reuters: Online-ul și TV sunt principalele surse de informații pentru români, ziariștii nu se ajută între ei

Studiu Reuters: Online-ul și TV sunt principalele surse de informații pentru români, ziariștii nu se ajută între ei
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 23 iun 2017

Televiziunile și publicațiile jurnalistice din România se luptă intens pentru câștigarea unor audiențe cât mai mari, însă au personal și bugete insuficiente, sunt privite adesea cu neîncredere, iar ziariștii nu se ajută între ei, arată un studiu Reuters Institute privind evoluția jurnalismului în ultimul an.

Încrederea în presa românească a scăzut puternic, pe fondul scandalurilor și acuzațiilor de corupție, șantaj și a știrilor false, dar și a sprijinului evident pentru o formațiune politică sau alta acordat de unele publicații și televiziuni, potrivit autorilor studiului, care notează că mai mulți proprietari și directori din mass-media au cazier și au fost încarcerați în ultimii ani.

Urmărește-ne și pe Google News

Aflat la a șasea ediție, raportul întocmit de Reuters Institute pe baza unor sondaje de opinie în rândul a peste 70.000 de persoane în 36 de țări, include, în premieră, o analiză a climatului jurnalistic din România.

Senatul a aprobat proiectul lui Dragnea, dar fără TVA zero la locuințe sau publicitate, ci doar cu TVA de 5% la produse agricole CITEȘTE ȘI Senatul a aprobat proiectul lui Dragnea, dar fără TVA zero la locuințe sau publicitate, ci doar cu TVA de 5% la produse agricole

“În 2016, poate mai mult ca în alți ani, jurnaliștii au expus corupția, incompetența și neglijența profesională din domenii vitale, precum sănătate, educație și siguranța publică. Cu toate acestea, jurnaliștii fac prea puțin ca să se sprijine reciproc și se critică adesea unii pe alții în public, chiar dacă împărtășesc aceleași condiții de lucru precare”, potrivit studiului.  

Mass-media românească a fost afectată puternic de criza economică și financiară din 2008-2009, însă anul trecut a început să dea semne de revenire, în special pe segmentele de televiziune și internet. Bugetele pentru publicitate rămân însă cu circa 40% sub nivelul consemnat înainte de criză, astfel că publicațiilor le este dificil să concureze eficient pe piață.

Piața de publicitate online din România în 2016 a înregistrat o creștere de 22%, cea mai mare din Europa CITEȘTE ȘI Piața de publicitate online din România în 2016 a înregistrat o creștere de 22%, cea mai mare din Europa

Online-ul (inclusiv rețelele de socializare) și televiziunile sunt principalele surse de informații pentru români, urmate de radio și print. În ceea ce privește dispozitivele de pe care este accesat conținutul online, cei mai mulți (72%) folosesc calculatorul personal, 56% citesc sau urmăresc știrile și de pe smartphone, iar 17% și de pe tablete.  

România se clasează pe locul 24 din cele 36 de țări incluse în studiu în funcție de încrederea publicului în informațiile apărute în media, aproximativ 40% dintre respondenți declarând că au încredere în presă în general și 46% în publicațiile și televiziunile pe care le urmăresc frecvent.

Totodată, doar 25% și, respectiv, 27% dintre români cred că media este liberă de influențe economice și politice.

Sondajul din România a fost efectuat pe un eșantion de 2.029 de respondenți.

Studiu Reuters: Online-ul și TV sunt principalele surse de informații pentru români, ziariștii nu se ajută între ei

Sursa: Reuters Digital News Report 2017

viewscnt
Afla mai multe despre
mass-media
studiu
jurnalism
incredere