Postul american CNN, care se confruntă de mai mulți ani cu criza prin care trec toate televiziunile tradiționale ca urmare a apariției streamingului, a anunțat noi disponibilizări și un accent sporit pe televiziunea digitală și inteligența artificială, relatează agenția EFE.
Directorul executiv numit anul trecut cu misiunea de a relansa și moderniza acest post fondat în urmă cu 44 de ani, Mark Thompson, a precizat într-o notă internă, publicată ulterior pe website-ul postului, că vor fi concediați 100 de angajați, adică 3% din personalul postului, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
El a vorbit anterior de mai multe ori despre necesitatea unor "măsuri dramatice" pentru reorientarea postului către lumea digitală, în contextul pierderii continue a audienței posturilor tradiționale de televiziune în favoarea platformelor de streaming și a conținuturilor digitale.
Pentru a răspunde acestei provocări, Thompson a anunțat un nou tip de abonament exclusiv digital (separat de televiziunea prin cablu), cu care speră să crească veniturile postului cu circa un miliard de dolari și care va fi lansat la sfârșitul acestui an. El nu a oferit mai multe detalii, dar a spus că respectivul abonament va include "produse care furnizează știri esențiale, analize și context, în formate noi și experiențe captivante".
Același director executiv nu a detaliat nici ce presupune accentul sporit pe inteligența artificială și s-a limitat să descrie această abordare drept "un impuls strategic pentru a determina cel mai bun mod de a profita de această nouă tehnologie astfel încât să fie utilă audienței noastre" și pentru a ajuta la producerea conținutului "în mod responsabil".
Ultimul "succes" al CNN a fost atunci când republicanul Donald Trump și democratul Joe Biden, cei doi principali competitori la președinția SUA, au convenit să țină o dezbatere electorală în studiourile acestui post. Această dezbatere a fost retransmisă de toate posturile TV generaliste și a avut o audiență de circa 50 de milioane de persoane, dintre care însă numai 9,5% au vizionat-o direct pe CNN.