Piața media din România va crește anul acesta cu 11% comparativ cu anul trecut, la 407 milioane euro, susținută, mai ales, de avansul "spectaculos" al investițiilor în publicitatea TV, relevă cea mai recentă estimare din raportul Media FactBook, realizat de agenția Initiative.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Documentul mai relevă că, anul viitor, piața ar urma să accelereze, atingând 459 de milioane de euro, cu 13% peste nivelul previzionat pentru acest an.
Singurul segment al pieței media unde investițiile sunt prognozate să scadă, atât anul acesta, cât și în 2018, este publicitatea în presa pe print, care este așteptată să scadă cu 5%,
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Investițiile în publicitatea TV, segmentul către care merg cei mai mulți bani, au crescut, anul acesta, cu 12% față de 2016, la 268 de milioane de euro.
"Anul 2017 a fost încă un an excelent pentru TV, cu o creștere estimată de 12%, la 268 de milioane de euro. În ceea ce privește punctele de rating vândute, a existat o scădere de 2% față de 2016, în timp ce costul pe punct de audiență este estimat la o valoare cu 15% peste cea de anul trecut", se arată în raportul Initiative.
Publicitatea online ar urma să ajungă la 72 de milioane de euro în acest an, cu 12% peste nivelul din 2016.
Totodată, piața de publicitate OOH (out-of-home/în afara casei) va ajunge, potrivit raportului citat, la 29 milioane de euro anul acesta, cu 5% peste nivelul de anul trecut.
Cea mai rapidă creștere, de 15%, este înregistrată de publicitatea prin radio, care, potrivit estimărilor, va ajunge la 23 de milioane de euro în acest an.
Presă scrisă pe print este, însă, o destinație tot mai puțin atractivă pentru investițiile în publicitate, acestea fiind estimate să scadă cu 5% față de 2016.
În 2018, piața de publicitate TV ar urma să aibă cel mai rapid avans, crescând cu 15%. Publicitatea online este estimată de asemenea să crească cu 13%, piața de publicitate radio va crește cu 10%, iar OOH se va ridica cu 5%. Publicitatea în presa scrisă pe print este estimată să păstreze ritmul de scădere din acest an.