După un 2018 zbuciumat, presărat cu multe controverse și acuzații atât din partea propriilor utilizatori, cât și a celor care cumpără publicitate, YouTube face un scurt bilanț al părților pozitive din ultimul an.
Șeful YouTube, Susan Wojcicki, a scris într-un post recent despre ceea ce consideră a fi cele mai importante realizări, dar și unele din eșecurile de anul trecut.
În fruntea listei de recorduri pozitive stă faptul că veniturile, cel puțin ale unora dintre creatorii de conținut, au crescut. În 2018, numărul canalelor care au înregistrat venituri de 5 sau 6 cifre (în dolari) a crescut cu mai bine de 40 de procente.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, numărul canalelor cu peste un milion de abonați aproape că s-a dublat anul trecut.
Wojcicki spune că prioritățile sale ca șef al YouTube includ sprijinirea artiștilor și a creatorilor de conținut precum și îmbunătățirea comunicării și a engagement-ului.
Aceasta consideră că YouTube și-a îmbunătățit substanțial sistemul de depistare și demonetizare a conținutului care nu se pretează pentru reclamele brandurilor.
Ca urmare, susține Wojcicki, majoritatea advertiserilor care au părăsit platforma anterior au revenit în 2018 datorită faptului că YouTube face o treabă mai bună acum în a ține departe reclamele de conținutul de slabă factură.
La polul opus, șefa YouTube spune că nu și-a dorit ca printre recordurile stabilite anul trecut să se numere și cel pentru cel mai detestat video.
Rewind 2018, rezumatul video al anului creat de YouTube, a devenit clipul cu cele mai multe aprecieri negative, fiind penalizat de utilizatori pentru ignorarea canalelor cu cei mai mulți abonați.