Google, divizie a grupului Alphabet, a introdus marți noi instrumente de achiziție a publicității, care arată accentul în creștere pus de companie pe automatizarea configurării și amplasării reclamelor, relatează Reuters.
Advertiserii au salutat noul software, care ar putea să îi determine să cheltuiască mai mult pe Google datorită utilizării mai eficiente a banilor lor, scrie News.ro.
Analiștii din domeniul tehnologiei și al protejării vieții private urmăresc schimbările cu îngrijorare, fiind posibil să urmeze și o intensificare a supravegherii din partea autorităților de reglementare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Europa, noile reglementări referitoare la protecția datelor (General Data Protection Regulation) cer utilizatorilor să își dea consimțământul pentru deciziile automatizate legate de datele lor. Reglementările mai prevăd transparență în privința datelor implicate.
Noile servicii ale Google în domenul publicității sunt dezvoltate cu ajutorul învățării automate, în care software-ul analizează condițiile de start și rezultatele finale și decide apoi cum pot fi maximizate anumite rezultate, pe baza unot condiții noi, în timp real.
Potrivit Google, softul de învățare automată poate anticipa acum când să afișeze reclamele astfel încât, în cadrul unui anumit buget, să maximizeze traficul în magazinele tradiționale sau să îmbunătățească încrederea consumatorilor într-un brand.
Google a mai anunțat o mai mare disponibilitate a unui instrument care alege în mod automat cel mai bun text al unei reclame pentru publicitatea afișată în rezultatele căutărilor, dintr-o listă de până de 19 fraze create de advertiser.
Utilizatorii care efectuează aceeași căutare ar putea primi versiuni diferite ale unei reclame, ”în funcție de context”, a anunțat Google printr-o postare pe blog, compania urmând să deschisă o conferință pentru advertiseri.
Criticii sunt îngrijorați că învățarea automată crește riscurile de discriminare și încălcarea vieții private în publicitate. Softurile pot învăța să vâneze persoanele vulnerabile sau să facă oferte oamenilor în funcție de trăsături sensibile, cum ar fi rasa.
Google nu permite distribuirea reclamelor în funcție de rasă, dar algoritmii ar putea să facă acest lucru prin utilizarea altor informații care aproximează rasa, a declarat Dipayan Ghosh, membru al Harvard University și fost membru al echipei Facebook specializată în politici publice.