Facebook a anunțat că va implementa protocoale noi pentru publicitate, în urma lansării de către Apple a sistemului de operare iOS 14.5, care va include schimbări ale modului în care firmele și instrumentele de publicitate apar pe platforma de socializare.
Apple va aplica o regulă nouă legată de notificările privind confidențialitatea datelor, despre care firmele care oferă servicii de publicitate digitală au avertizat că le va afecta vânzările, scrie News.ro.

Notificările vor deveni obligatorii atunci când sistemul de operare iOS 14.5 va deveni disponibil, în următoarele săptămâni, dar Apple nu a oferit o dată exactă.
Aceste notificări, care vor fi făcute o singură dată, vor cere dezvoltatorilor de aplicații să ceară permisiunea utilizatorilor înainte ca o aplicație să le urmărească activitățile, între aplicațiile și site-urile altor companii.
Experții în industria publicității au afirmat că avertismentul ar putea să îi determine pe mulți utilizatori să refuze să își dea acordul.
Apple a anunțat această măsură în iunie anul trecut, dar a declarat în septembrie că va întârzia modificarea pentru a da timp agenților de publicitate digitală să se adapteze.

Unii dezvoltatori afișează deja notificarea în mod voluntar. Apple a spus că oferă dezvoltatorilor instrumente de publicitate alternative înainte de schimbare.
Un instrument oferă agenților de publicitate care rulează anunțuri de instalare a aplicațiilor posibilitatea de a vedea câte persoane au instalat o aplicație după campania publicitară, fără a divulga informații despre utilizatorii individuali.
Un alt instrument numit managementul clicurilor private oferă agenților de publicitate o modalitate de a măsura când un utilizator face clic pe un anunț în interiorul unei aplicații și este dus la o pagină web, dar fără a dezvălui date despre utilizatorul individual.

Deși instrumentele sunt destinate a fi utilizate de dezvoltatorii de software, Apple a adăugat miercuri informații despre acestea la unul dintre ghidurile sale de confidențialitate.
Facebook a anunțat în decembrie că intenționează să afișeze notificarea pop-up, deoarece nu dorește ca utilizatorii de iPhone-uri să piardă accesul la aplicațiile sale.