Casa Albă discută cu companii de media, între care Facebook, Twitter și Google, despre combaterea dezinformării legate de Covid-19 prin prevenirea răspândirii acesteia, a declarat un oficial al administrației Biden, transmite Reuters.
Președintele Joe Biden, care face eforturi să reducă pandemia, a făcut din vaccinarea americanilor una dintre prioritățile sale majore și a spus că este ”un efort de război”, scrie News.ro
Combaterea temerilor populației față de vaccinare a devenit unul dintre impedimentele majore ale administrației sale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De la declanșarea pandemiei s-au intensificat apelurile din partea parlamentarilor care cer companiilor să combată răspândirea dezinformării legate de Covid-19.
Este prima oară când au apărut informații despre discuțiile directe ale Casei Albe cu companiile pentru a aborda această problemă.
”Dezinformarea care provoacă reticență față de vaccinare va fi un obstacol major în convingerea tuturor să se vaccineze și nu există jucători mai mari implicați în acest lucru decât platformele de socializare”, a spus sursa.
”Discutăm cu ei... pentru a înțelege importanța informării greșite și a dezinformării și a modalității prin care pot să o elimine rapid”, a mai spus sursa.
Oficialul a dat ca exemplu protestele anti-vaccinare de la stadionul Dodger din Los Angeles, de la începutul lunii februarie, și a afirmat că administrația de la Casa Albă vrea să prevină ca astfel de evenimente să mai aibă loc.
Protestul, organizat pe Facebook prin intermediul unei pagini care promovează afirmații neadevărate despre pandemie de coronavirus, măști și imunizare, a blocat pentru scurt timp accesul pe stadion, care este unul dintre cele mai mari centre de vaccinare din țară, unde autoritățile din domeniul sănătății administrează peste 8.000 de vaccinuri pe zi.
Evenimentul a scos în evidență măsura în care platformele de socializare au devenit un instrument major pentru mișcări cum este cea anti-vaccin, care răspândesc informații greșite și dezinformări.
Potrivit unui raport realizat de Center for Countering Digital Health în iulie 2020 a constatat că paginile deținute de persoane care se opun vaccinării și-au mărit numărul de urmăritori cu cel puțin 7,8 milioane de persoane, începând din 2019.
Companiile s-au angajat în mod repetat să elimine conținutul de acest tip de pe platformele lor.