Facebook a blocat accesul la știri pe platformă în Australia

Facebook a blocat accesul la știri pe platformă în Australia
scris 18 feb 2021

Compania Facebook a blocat, începând de joi, accesul utilizatorilor australieni la știri pe platforma sa, ca răspuns la un proiect de lege care prevede că giganții tehnologici trebuie să plătească pentru conținutul informativ, relatează BBC.

Toate paginile de Facebook ale site-urilor de știri globale și locale sunt indisponibile, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Andrei Cionca, CEO, Impetum Group: Optimismul managerilor a crescut. S-au deteriorat capitalul de lucru și relația cu băncile, dar suntem departe de o criză a cash-ului în companii CITEȘTE ȘI VIDEO Profit TV - Să ajutăm business-ul. Andrei Cionca, CEO, Impetum Group: Optimismul managerilor a crescut. S-au deteriorat capitalul de lucru și relația cu băncile, dar suntem departe de o criză a cash-ului în companii
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Anumite pagini ale Guvernului au fost de asemenea blocate, joi, însă Facebook a spus ulterior că asta a reprezentat o greșeală.

Utilizatorii din afara țării nu pot accesa pe platformă nicio publicație australiană de știri.

Guvernul australian a criticat ferm acțiunea, spunând că demonstrează „imensa putere de piață a acestor giganți digitali”.

Josh Frydenberg a spus că blocarea accesului la informații are „un impact uriaș asupra comunității”. Aproximativ 17 milioane de australieni folosesc lunar rețeaua de socializare.

eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți CITEȘTE ȘI eMAG Academy, școala care te învață ABC-ul online-ului. Top 10 cei mai studioși cursanți

El a spus că guvernul este hotărât să adopte legea. „Cred că acțiunile lor (Facebook, n.r.) de azi sunt inutile și greșite”, a spus Frydenberg.

Google și Facebook s-au opus legii pentru că, spun reprezentanții lor, nu reflectă modul de funcționare a internetului și „sancționează” inechitabil platformele lor.

Spre deosebire de Facebook, Google a semnat recent acorduri de plată cu trei entități media majore din Australia.

Acțiunea Facebook a venit la câteva ore după ce Google a fost de acord să plătească companiei News Corp a lui Rupert Murdoch pentru conținutul de pe site-urile de știri pe care le deține.

Autoritățile australiene au elaborat legea pentru „a echilibra balanța” profiturilor între giganții tehnologici și entitățile media. Din fiecare 100 de dolari australieni (77 de dolari americani) cheltuiți pe reclamă în media australiene astăzi, 81 de dolari australieni merg către Google și Facebook.

Facebook a spus că trebuie să aleagă între „a încerca să se conformeze unei legi care ignoră realitățile acestei relații sau să nu mai permită conținutul informativ în serviciile din Australia”. „Cu mare tristețe, alegem varianta din urmă”, a anunțat.

Creșterea puternică a Kindred Group în 2020, alimentată inclusiv de ascensiunea Unibet și Vlad Cazino în România CITEȘTE ȘI Creșterea puternică a Kindred Group în 2020, alimentată inclusiv de ascensiunea Unibet și Vlad Cazino în România

Legea caută „să sancționeze Facebook pentru conținut pe care nu l-a luat sau nu l-a cerut”, a spus managerul regional William Easton.

Facebook a adăugat că a ajutat publisherii australieni să câștige circa 407 milioane de dolari australieni anul trecut prin referințe, dar pentru sine, „câștigul platformei din știri este minim”.

Sub incidența acestei restricții, publisherii australieni nu pot partaja vreun link pe paginile lor de Facebook.

Schimbarea operată de Facebook nu permite australienilor accesul nici la mai multe agenții cheie guvernamentale, inclusiv poliția și serviciile de urgență, departamentul de sănătate și  Biroul de Meteorologie.

Au fost afectate și pagini ale unor organizații caritabile, politicieni, grupuri sportive și organizații din afara sferei știrilor.

Facebook a transmis apoi un comunicat în care a spus că aceste pagini au fost „afectate din greșeală” și vor fi restabilite, deși nu a oferit un termen limită.

Majoritatea australienilor au criticat acțiunea companiei. Unii au subliniat faptul că Facebook reprezintă un mod esențial de a primi informații, actualizări privind pandemia și situațiile de urgnță din țară, în timp ce alții s-au arătat îngrijorați de faptul că dezinformarea va circula acum liber pe platformă.

Guvernul australian își menține poziția privind legea propusă - care a trecut miercuri de camera inferioară a parlamentului. Ea va fi dezbătută din nou în parlament joi.

„Vom legifera acest cod. Vrem ca giganții digitali să plătească media tradiționale pentru generarea de conținut jurnalistic original”, a spus trezorierul Josh Frydenberg, care a adăugat că „întreaga lume urmărește ce se întâmplă aici”.

El a afirmat că a avut o discuție cu șeful executiv al Facebook, Mark Zuckerberg, care a fost „constructivă”, și că Facebook, la fel ca Google, a negociat acorduri de plată cu organizațiile locale.

Această acțiune „a venit în al 11-lea ceas” și a afectat reputația site-ului, a mai spus el.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
australia
stiri