Acțiunile Netflix au crescut cu 11%, după ce gigantul de streaming a raportat câștiguri și venituri pentru trimestrul al treilea care au depășit așteptările, transmite CNBC.
Netflix a anunțat un câștig pe acțiune de 5,40 USD pentru perioada de trei luni încheiată pe 30 septembrie, depășind estimarea consensuală de 5,12 USD furnizată de LSEG. Veniturile au depășit, de asemenea, așteptările, ajungând la 9,83 miliarde USD, față de cele 9,77 miliarde USD anticipate de analiști.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Un aspect crucial este creșterea semnificativă a abonamentelor cu publicitate, care au avansat cu 35% de la un trimestru la altul. Deși Netflix nu se așteaptă ca reclamele să devină motorul principal al creșterii până în 2026, a declarat că acest plan de abonament susținut de reclame a reprezentat peste 50% din noile înscrieri în al treilea trimestru în țările unde este disponibil, scrie News.ro.
De asemenea, Netflix a oferit o perspectivă optimistă pentru trimestrul al patrulea, anticipând o creștere a veniturilor cu 14,7%, până la 10,13 miliarde USD. Compania estimează venituri între 43 și 44 miliarde USD pentru 2025, ceea ce ar însemna o creștere de 11-13% față de veniturile așteptate pentru 2024, de 38,9 miliarde USD.
Analiștii de la Citi au notat, după raportul de câștiguri al Netflix, că perspectivele pentru trimestrul al patrulea ”au depășit așteptările pieței,” în timp ce estimările pentru 2025 ”sunt relativ în conformitate cu consensul analiștilor.”
”Per total, ne așteptăm ca acțiunile să crească” vineri pe baza rezultatelor, au subliniat analiștii Citi.
CITEȘTE ȘI Săptămâna de lucru de patru zile: mai puțin stres pentru angajați, dar cu semne de întrebare legate de productivitateRichard Broughton, director executiv la Ampere Analysis, a declarat pentru CNBC că Netflix a beneficiat de investițiile continue în conținut, în ciuda unui mediu dificil pentru peisajul media în general.
”Este un bun indicator că o parte din creșterea care a dispărut din piață în 2022 se întoarce. Dacă ne gândim la ultimele 24 de luni, au existat reduceri în cheltuielile pentru conținut, înghețări ale angajărilor și concedieri în unele dintre marile studiouri și platforme de streaming. Și, în tot acest timp, Netflix a încercat să continue să investească în conținut. Aceasta îl poziționează extrem de bine pentru următorii câțiva ani,” a spus Broughton.
El a adăugat că ”dacă ne gândim la serialele TV de ficțiune, drame, romantism și science fiction, Netflix va fi responsabil pentru aproape 1 din 10 seriale globale anul viitor. Este într-o poziție foarte diferită față de unii dintre concurenții săi în ceea ce privește scara,” a adăugat el.