Un veteran al grupului Amazon, ales de Jeff Bezos pentru a conduce Blue Origin, intenționează să se inspire din modelul de producție rapidă al gigantului de comerț electronic pentru a oferi acestei companii spațiale, specializată în lansări de rachetă și module de asolizare pe Lună, un impuls extrem de necesar în raport cu compania SpaceX deținută de Elon Musk, informează Reuters.
Printre prioritățile lui Dave Limp, care a condus profitabilul departament de dispozitive electronice din cadrul grupului Amazon, se numără accelerarea dezvoltării rachetei New Glenn a companiei Blue Origin, amânată de mult timp, și producția puternicului motor BE-4, potrivit dezvăluirilor făcute de doi angajați care au participat în această lună la întâlnirea noului CEO cu salariații companiei, arată Agerpres.
Făcând comparații cu politica de vânzări centrată pe client a grupului Amazon, Dave Limp a subliniat importanța respectării termenelor limită, au declarat cei doi angajați, care au cerut să rămână sub protecția anonimatului, vorbind despre acea întâlnirea internă. Dave Limp a sugerat, de asemenea, să se pună un accent mai mare pe integrarea software-urilor și a inteligenței artificiale în producție.
Blue Origin a refuzat posibilitatea ca Dave Limp să acorde un interviu și nu a dat curs invitației de a face declarații pe această temă. În prima zi petrecută în noua sa funcție, pe 4 decembrie, Dave Limp a declarat într-un mesaj pe LinkedIn că era „încântat să înceapă activitățile”.
El este considerat un adjunct de încredere al lui Jeff Bezos, capabil să ducă Blue Origin spre stadiile finale și complexe ale dezvoltării noului lansator greu New Glenn, cheia mult întârziată a companiei americane către orbita Pământului și principalul concurent al rachetei Falcon 9 a companiei SpaceX, care domină acest sector.
Timpul trece însă foarte repede pe măsură ce clienții, cum ar fi Kuiper, unitatea de internet prin satelit a grupului Amazon, așteaptă să își trimită produsele în spațiu cu racheta New Glenn, ceea ce este esențial pentru ca Blue Origin să genereze venituri semnificative.
Dave Limp va prelua anumite principii de la șeful său ierahic.
CITEȘTE ȘI Cummins, cel mai mare constructor independent de motoare diesel, care și-a relocat producția din Marea Britanie în Dolj, plătește o amendă record„Blue Origin trebuie să fie mai rapidă, iar acesta este unul dintre motivele pentru care am renunțat la funcția mea de CEO al grupului Amazon în urmă cu câțiva ani”, a declarat Jeff Bezos săptămâna trecută în podcastul prezentat de Lex Fridman.
Jeff Bezos i-a schimbat din funcție pe foștii directori de la Blue Origin și a reorganizat activitatea diviziei sale de business pentru a o scoate din blocajul de dezvoltare care s-a produs după ce l-a instalat la conducere pe precedentul său CEO, în 2017.
Amprentă vastă
Deși nu a ajuns încă pe orbită, amprenta industrială a companiei Blue Origin este vastă. Dave Limp va supraveghea, de asemenea, planurile ce vizează construirea unui modul de asolizare pe Lună pentru NASA, unei stații spațiale orbitale și a unei afaceri axate pe sateliți manevrabili de întreținere și realimentare.
El va conduce, de asemenea, repornirea activității de turism spațial suborbital și de cercetare din cadrul Blue Origin, în timp ce singura sa rachetă activă, mai mica și reutilizabila New Shepard, tocmai ce și-a reluat zborurile după o pauză de 15 luni.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Romaero, compania aeronautică a statului, își cere insolvența. Anterior - obligație de a plăti despăgubiri uriașe unui om de afaceriDave Limp, care a lucrat, de asemenea, la Apple timp de aproape un deceniu, aduce o perspectivă nouă acolo unde popularitatea fostului CEO al Blue Origin a scăzut în rândul personalului, au declarat mai mulți actuali și foști angajați.
Predecesorul lui Dave Limp, Bob Smith, a supravegheat începutul campaniei de lansare a rachetei New Shepard, care l-a trimis pe Bezos însuși în spațiu în 2021. Bob Smith a condus, de asemenea, Blue Origin printr-o bătălie juridică pentru a obține un contract de miliarde de dolari acordat de NASA pentru dezvoltarea unui modul de asolizare pe Lună.
Dar întârzierile tot mai mari cu dezvoltarea rachetei New Glenn și cu motorul său BE-4 au stimulat în mare măsură schimbarea liderilor, au declarat mai mulți angajați.
Bob Smith nu a putut fi contactat pentru a face declarații pe această temă.
CITEȘTE ȘI Ungaria - la un pas de a atrage o nouă investiție gigantPe orbita Pământului, presiunea concurențială este în creștere. SpaceX a lansat mai mulți astronauți și aproape 100 de misiuni pe orbită în acest an cu racheta sa Falcon 9. Elon Musk promite să bulverseze piața globală a lansărilor prin zboruri mai ieftine spre spațiu ce vor fi realizate cu vehiculul complet reutilizabil al SpaceX, Starship.
Iar NASA face presiuni pentru accelerarea programului ei lunar Artemis, în cadrul căruia modulul lunar de asolizare conceput de Blue Origin va fi al doilea vehicul ce va fi folosit de astronauți pentru a ajunge pe suprafața Lunii după ce vor utiliza în prima fază nava spațială Starship a companiei SpaceX.
Blue Origin vinde motoare BE-4 și către United Launch Alliance (ULA), un joint-venture creat de Boeing și Lockheed Martin și totodată un rival care a dominat multă vreme piața lansărilor de sateliți ai Pentagonului. ULA se bazează pe livrările la timp ale motoarelor BE-4 pentru următoarea sa generație de rachete Vulcan.
Blue Origin ar putea fi interesată să cumpere ULA și și-a exprimat în trecut interesul față de o astfel de achiziție, potrivit dezvăluirilor făcute de două persoane familiarizate cu această chestiune, dar care au preferat să rămână sub protecția anonimatului. The Wall Street Journal a raportat joi că Blue Origin, firma cu capital privat Cerberus și compania Textron sunt interesate de această achiziție.