Yahoo a anunțat că serviciile sale nu vor mai fi accesibile din China continentală "ca recunoaștere a dificultăților în creștere cu care se confruntă mediul juridic și de afaceri", fiind al doilea brand tehnologic occidental care se retrage din statul asiatic în ultimele săptămâni, transmite Reuters.
Compania nu mai furnizează conținut pentru utilizatorii din China continentală de la 1 noiembrie, se arată într-un comunicat postat pe site, care-i direcționează pe cei care folosesc mail-uri Yahoo și AOL către alte linkuri, arată Agerpres.
"Ca recunoaștere a dificultăților în creștere cu care se confruntă mediul juridic și de afaceri din China, gama de servicii Yahoo nu va mai fi accesibilă din China continentală de la 1 noiembrie. Yahoo își menține angajamentul față de drepturile utilizatorilor și față de internetul liber și deschis. Mulțumim utilizatorilor pentru sprijinul lor", a declarat pentru Reuters un purtător de cuvânt al Yahoo.
Decizia Yahoo vine după cea a Microsoft Corp, care, luna trecută, a retras rețeaua Linkedin din China "din cauza mediului operațional mult mai dificil și a respectării mai stricte a cerințelor în China".
În ultimii ani, Yahoo își redusese prezența în China, unde intrase în 1998, iar în 2012 a încheiat un acord cu Alibaba Group privind vânzarea participației pe care o deținea în gigantul chinez din domeniul comerțului electronic.
În mai, Verizon Communications a obținut cinci miliarde de dolari din vânzarea Yahoo și a altor afaceri media firmei de private equity Apollo Global.