Facebook a renunțat la planurile de a integra reclame în WhatsApp. Cel puțin deocamdată.
Surse anonime din cadrul companiei, citate de Wall Street Journal, spun că Facebook a făcut un pas înapoi în ceea ce privește reclamele în WhatsApp și nu va mai afișa publicitate în populara aplicație de chat.
Ca urmare a acestei decizii, Facebook a dezactivat echipa care fusese însărcinată tocmai cu găsirea unor modalități prin care reclamele să-și facă loc în WhatsApp.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
De asemenea, din WhatsApp a fost eliminat și tot codul care apucase să fie adăugat pentru a integra reclame în aplicație.
În schimb, Facebook se va concentra pe dezvoltarea de facilități pentru utilizatorii de business, care rămâne o cale alternativă de monetizare a aplicației.
Facebook anunța în urmă cu un an și jumătate că va afișa reclame în WhatsApp. Prima fază era integrarea acestora în secțiunea Status, cea în care utilizatorii pot posta update-uri efemere, care sunt șterse automat după 24 de ore.
Compania americană a întâmpinat rezistență când a venit vorba de reclame inclusiv din partea celor doi fondatori, Brian Acton și Jan Koum, care au părăsit pe rând WhatsApp din cauza neînțelegerilor cu cei de la Facebook.
Cei doi au modificat regulamentul aplicației în 2016, scriind negru pe alb că WhatsApp nu va afișa reclame, special pentru a îngreuna sarcina Facebook de a vinde reclame în WhatsApp.
Facebook a cumpărat WhatsApp în 2014 pentru 19 miliarde de dolari, iar în prezent WhatsApp are peste 1,5 miliarde de utilizatori.