Facebook nu a renunțat la ideea afișării reclamelor în WhatsApp, apariția acestora fiind doar o chestiune de timp.
Dintre toate produsele Facebook, WhatsApp este cel mai “curat” din punctul de vedere al reclamelor. A scăpat după ce compania americană a decis la începutul anului să “înghețe” planurile de implementare a reclamelor.
Conform unor surse anonime citate de The Information, Facebook s-a temut de două lucruri când a decis să amâne adăugarea reclamelor. S-a temut de represaliile autorităților antitrust și s-a temut de reacția utilizatorilor, care au început să fie din ce în ce mai preocupați de intimitate și protecția datelor personale.
CITEȘTE ȘI A crescut consumul de internet, în contextul stării de urgențăOficialii Facebook recunosc acum că reclamele în WhatsApp reprezintă o oportunitate pe termen lung a companiei. Este vorba de reclame afișate în secțiunea Status, însă nu este exclusă posibilitatea ca acestea să-și facă eventual apariția în lista de conversații și chiar în fereastra de discuții.
Planurile de implementare a reclamelor în WhatsApp vor continua după ce Facebook va realiza interoperabilitate dintre cele trei produse de comunicare pe care le deține: WhatsApp, Messenger și Instagram Direct.
Facebook are nevoie de interoperabilitate pentru a realiza targetarea cu reclame a utilizatorilor de WhatsApp. Aplicația este criptată end-to-end, iar Facebook nu poate citi conversațiile pentru stabili ce reclame să le afișeze utilizatorilor.
După realizarea interoperabilității, Facebook va face conexiunea între utilizatorii de WhatsApp și profilurile acestora de Facebook prin intermediul numărului de telefon. Astfel, targetarea pe WhatsApp se va face în funcție de datele colectate în cadrul Facebook.
Oricum, în funcție de cum va decurge realizarea interoperabilității și eventualele probleme cu autoritățile locale, până la afișarea reclamelor pe WhatsApp ar mai putea trece câțiva ani.