Producătorul chinez de echipamente de telecomunicații Huawei Technologies Co Ltd, care se confruntă cu o serie de restricții impuse de autoritățile americane, se așteaptă ca veniturile sale să scadă cu 30% în 2021, comparativ cu 2020, și de asemenea prognozează că provocările vor continua în anul care va veni, transmite Reuters.
Pe ansamblul anului 2021, veniturile realizate de Huawei sunt estimate la 634 miliarde de yuani (99,48 miliarde de dolari), a anunțat președintele Huawei, Guo Ping, într-o scrisoare trimisă vineri angajaților. Cifra menționată reprezintă o scădere de 28,9% comparativ cu veniturile de 891,4 miliarde yuani realizate de Huawei în 2020, scrie Agerpres.
"Un mediu de business lipsit de predictibilitate, politizarea tehnologiei și creșterea mișcării de deglobalizare toate reprezintă provocări serioase", se mai arată în scrisoarea publicată pe pagina de Internet a companiei.
În 2019, Huawei a devenit o victimă a tensiunilor comerciale dintre SUA și China, după ce Casa Albă a declarat producătorul chinez de echipamente de telecomunicații drept o amenințare la adresa securității naționale și ulterior i-a impus mai multe sancțiuni comerciale. Aceste sancțiuni i-au afectat creșterea și au forțat Huawei să își vândă marca de telefoane low-end Honor.
Sancțiunile americane, împreună cu un consum mai redus pe piața internă din cauza coronavirusului, au afectat afacerile Huawei. "Trebuie să ne menținem strategia și să răspundem rațional la forțele externe care sunt în afara controlului nostru", a spus Huawei, Guo Ping. Acesta a mai spus că Huawei va continua să se concentreze pe infrastructura din domeniul ITC și dispozitive inteligente.
Huawei a fost nevoit să își dezvolte propriile sale cipuri după ce sancțiunile introduse de autoritățile de la Washington i-au blocat accesul la tehnologiile americane și o serie de furnizori importanți precum Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. Potrivit firmei de cercetare de piață Canalys, grupul chinez Huawei, care odată era lider mondial pe piața de smartphone-uri, a căzut până pe locul șapte, cu 18,6 milioane de unități vândute în primul trimestru al acestui an.