Apple pierde din cota deținută pe piața smartwatch-urilor în favoarea Samsung Electronics, potrivit datelor publicate de compania de cercetare a pieței IDC, dar lansarea celei de-a doua generații de dispozitive de către compania americană ar putea atrage cumpărători noi, relatează MarketWatch.
Livrările Apple Watch au scăzut cu 55% în trimestrul al doilea, față de aceeași perioadă a anului trecut, de la 3,6 milioane de ceasuri la 1,6 milioane de ceasuri, iar cota Apple pe piața smartwatch-urilor s-a redus de la 72% la 47%, arată datele IDC, scrie News.ro.
Mare parte a acestui declin poate fi atribuit faptului că debutul Apple Watch a avut loc în trimestrul al doilea al anului 2015, a explicat Roger Kay, fondator al firmei de consultanță în domeniul tehnologiei Endpoint Technologies Associates.
“Datele arată rău pentru că vânzările Apple au fost atât de bune (anul trecut n.r.). Este o comparație grea, pentru că la început entuziasmul a fost debordant”, a spus Kay.
Scăderea puternică nu înseamnă că piața smartwatch nu crește, sau că Apple a pierdut. Producătorul de iPhone-uri este încă lider de piață.
Samsung, Lenovo, LG Electronics și Garmin au vândut împreună mai puține smartwatch-uri decât Apple, trimestrul trecut.
Dar fiecare dintre aceste companii a înregistrat o creștere de două cifre a vânzărilor, în timp ce Apple a consemnat un declin de două cifre, a arătat Kay.
Lansarea Apple Watch 2, care ar putea avea loc în septembrie, potrivit MacWorld, va lansa probabil un nou ciclu de vânzări și posibil un nou val de noi cumpărători.
Vânzările de smartwatch-uri au scăzut pentru prima oară în trimestrul al doilea, cu 32%, în cea mai mare parte din cauza Apple. Dar, cu ajutorul noii generații de ceasuri a Apple, ca și a unui număr de îmbunătățiri venite din partea altor producători și al interesului în creștere pentru tehnologia dispozitivelor purtabile, IDC anticipează că piața smartwatch-urilor va reveni la creștere în 2017.