Comisia Europeană a lansat o anchetă referitoare la practicile Google în domeniul publicității digitale, cu scopul de a stabili dacă gigantul a încălcat reglementările în domeniul concurenței, favorizând propriile servicii.
Autoritățile vor stabili dacă Google a încălcat reglementările prin restricționarea accesului la datele despre utilizatori pentru terți. La finele săptămânii trecute, surse apropiate situației declaraseră, pentru Reuters, că UE pregătește o anchetă.
"Google colectează date pentru publicitate țintită, vinde spațiu pentru reclame și, totodată, joacă rolul unui intermediar pentru publicitatea online. Astfel, Google este prezent la aproape fiecare nivel al lanțului pentru afișarea publicității online. Suntem îngrijorați că Google a îngreunat accesul serviciilor rivale în sfera ad-tech. (...)În plus,vom investiga politicile Google de urmărire a utilizatorilor pentru a fi siguri că sunt în linie cu regulile concurenței loiale", a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Google a realizat, anul trecut, venituri de 147 miliarde de dolari de pe urma publicității digitale, mai mult decât orice altă companie din lume. Reclamele de pe proprietățile sale (inclusiv YouTube, motorul de căutare și Gmail) au adus cea mai mare parte a acestor venituri.
Mesajele publicitate pe toate platformele sale, inclusiv motorul de căutare, YouTube și Gmail, au fost responsabile pentru cea mai mare parte din vânzările și profiturile realizate de Google. Aproximativ 16% din veniturile companiei au venit de pe urma Google network business, în cadrul căreia alte companii media utilizează tehnologia Google pentru a vinde publicitate pe site-urile lor web și aplicațiile lor.