Nu doar că nu au un rival pe piața tabletelor, însă iPad-urile se vând din ce în ce mai bine și au din ce în ce mai mulți utilizatori.
După ce, în 2020, a vândut cu 33% mai multe tablete decât în 2019, Apple a continuat creșterea și în primul trimestru al acestui an, când a reușit să-și crească semnificativ cota de piață.
De la 30% în T1 2020, în primul trimestru al acestui an cota Apple pe piața tabletelor a ajuns la 37%, conform analizei realizate de Counterpoint, care nu oferă și cifre absolute privind vânzările.
CITEȘTE ȘI Studiu: Plata recompenselor în cazul atacurilor cu ransomware nu este cea mai bună idee pentru companiiToate versiunile de iPad, în frunte cu modelul de bază, se vând bine și în toate regiunile geografice. O mențiune specială o primește Japonia, unde vânzările de iPad-uri se află la cel mai ridicat nivel din toate timpurile.
Samsung continuă să fie numărul 2, însă crește mai puțin decât Apple. De la 16% în urmă cu un an, firma coreeană a ajuns acum la 20% din piață.
Lenovo și Amazon își împart cea de-a treia poziție, ambele cu 9% din piață. Amazon a crescut de la 8%, în vreme ce Lenovo de la 5% în urmă cu un an.
La fel ca în cazul smartphone-urilor, Huawei are mari dificultăți, din cauza interdicțiile impuse de Statele Unite. În ultimul an, cota companiei chineze a scăzut de la 11% la 5% din piață.
Analiștii cred că Apple va avea probleme în al doilea trimestru al anului, cel puțin în cazul noului iPad Pro, cu procesorul propriu M1, din cauza crizei de cipuri și a procesului complicat de producție a ecranelor Liquid Retina XDR.