Twitter va începe să taxeze dezvoltatorii pentru a obține acces la API-ul său, un instrument vital care alimentează servicii populare precum TweetDelete și roboții care trimit utilizatorilor solicitări cu privire la date în timp real.
Site-ul de microblogging, care a fost preluat de Elon Musk în octombrie anul trecut, a anunțat că din 9 februarie ”nu va mai accepta accesul gratuit la API-ul Twitter”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Serviciile terțe care folosesc API-ul Twitter vor trebui să utilizeze în schimb nivelul său de bază cu plată, a spus compania.
”De-a lungul anilor, sute de milioane de oameni au trimis peste 1.000 de miliarde de tweet-uri, și alte miliarde în fiecare săptămână”, a scris un cont oficial de Twitter.
”Datele Twitter sunt printre cele mai puternice seturi de date din lume. Ne angajăm să permitem acces rapid și cuprinzător, astfel încât să puteți continua să construiți împreună cu noi.”
API-urile sunt instrumente software utilizate de dezvoltatorii terți pentru a accesa datele din aplicații și pentru a le folosi pentru a crea servicii no, scrie News.ro
API-ul Twitter, care vine atât în versiuni gratuite, cât și în versiuni plătite, este folosit de mii de dezvoltatori pentru activități, de la setarea mementourilor până la partajarea alertelor privind modificările aduse anumitor conturi Twitter.
Între timp, cercetătorii folosesc instrumentul pentru a urmări discursurile instigatoare la ură și dezinformarea online.
API-ul Twitter este folosit și de serviciul de colectare de știri Datamin,r pentru a alerta jurnaliștii cu privire la informațiile care apar pe Twitter în timp real.
Anterior, Twitter a blocat programe terțe precum Tweetbot și Twitterrific din API-ul său.
Utilizatorii și dezvoltatorii s-au plâns, de asemenea, că unele aplicații terțe devin inutilizabile.
De când Musk a preluat conducerea Twitter, el a căutat să reducă costurile în mod dramatic și să îmbunătățească monetizarea.
Miliardarul încearcă să transforme Twitter într-o afacere profitabilă, pentru a recupera investiția pe care a făcut-o în urma achiziției companiei, pentru 44 de miliarde de dolari.
Sub conducerea lui, Twitter și-a concediat aproximativ jumătate din forța de muncă globală și a încorporat bifa de verificare în produsul său plătit cu abonament Twitter Blue.