Apple Inc a raportat astăzi vânzări și profituri sub așteptările de pe Wall Street, cauzate de vânzările slabe de iPhone, după ce pandemia COVID a perturbat producția.
Apple a întrerupt astfel o serie de 14 trimestre de creștere a veniturilor, problemele lanțului de aprovizionare din China întârziind livrarea iPhone-urilor.
Veniturile totale aferente ultimului trimestru al anului trecut au scăzut cu 5,5%, până la 117,2 miliarde de dolari, sub prognozele de 121,1 miliarde de dolari. Profitul net a scăzut cu 13,4%, până la 30 de miliarde de dolari, sub previziunile de 31 de miliarde de dolari.
Vânzările de iPhone au scăzut cu 8,2%, până la 65,8 miliarde de dolari, față de previziunile pentru o scădere de doar 3,4%, respectiv până la 69,2 miliarde de dolari.
Vânzările computerului Mac au scăzut cu 29%, până la 7,74 miliarde de dolari, iar veniturile din unitatea de portabile, care vinde Apple Watch și AirPods, au scăzut cu 8,3%, până la 13,5 miliarde de dolari.
Acțiunile au scăzut cu peste 4% în urma rezultatelor.
Cartografierea, căutarea și publicitatea online sunt serviciile pe care Apple se va concentra pe viitor pentru a se diferenția și a concura mai eficient cu rivalul Google.
CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Samsung a prezentat seria de smartphone-uri Galaxy S23. Cât vor costaApple va face eforturi pentru a diferenția mai multe servicii și facilități ale propriilor sisteme de operare de cele oferite de Google, susțin surse anonime din cadrul companiei citate de Financial Times.
Apple este implicat într-un „război silențios” cu Google și că lucrează să-și aducă o serie de servicii la un nivel ridicat, care să-i permită diferențierea de marele rival.
CITEȘTE ȘI Apple lansează un update de securitate pentru un telefon vechi de aproape de 10 aniApple vrea să îmbunătățească aplicația Maps pentru a rivaliza cu Google Maps, care domină această nișă. Lansată în 2012, aplicația Apple Maps a avut probleme mari la început, care au fost remediate pe parcurs.
Apoi, producătorul iPhone-ului vrea să învingă Google chiar pe business-ul original al acestuia, motorul de căutare. Apple Search este un viitor produs al companiei, care se află în dezvoltare învăluit în mister.
Google plătește Apple anual undeva între 8 și 12 miliarde de dolari pentru a fi motorul de căutare implicit pe Safari. Dacă înțelegerea va eșua, Apple va rămâne fără acești bani, iar Google va pierde o parte din cei 1,2 miliarde de utilizatori de iPhone.
În fine, ultima nișă pe care Apple să concureze mai bine cu Google este publicitatea digitală, de unde Google își trage peste 80% din venituri.
Apple a arătat încă de anul trecut că vrea să crească acest business și veniturile pe care publicitatea i le aduce. Pentru moment însă, pretențiile Apple în acest domeniu nu depășesc granițele propriului ecosistem.