Furnizorul indian de soluții software și de outsourcing Wipro a plătit 52 milioane de euro pentru preluarea diviziilor de IT ale Metro din Germania și România, în cadrul unui acord de parteneriat strategic încheiat cu retailerul german.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Tranzacția a fost finalizată acum, la un preț de achiziție de 52,04 milioane de euro.
După cum a relatat Profit.ro, compania indiană a semnat, în decembrie, un parteneriat strategic pe o perioadă inițială 5 ani cu Metro AG, care poate fi extins până la 9 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ca parte a acordului, Wipro a anunțat că va prelua divizia de IT a Metro din Germania, Metro-Nom GMBH și subsidiara acesteia din România, Metro Systems România SRL, cu transferul a peste 1.300 de angajați.
Metro a păstrat mai multe departamente ale Metro-Nom, cu circa 1.000 de angajați, care vor dezvolta soluții IT pentru activitățile operaționale ale grupului. Noua divizie de IT se va numi Metro Digital.
CITEȘTE ȘI Digitalizarea activităților în siguranță și cu valoare legalăLa rândul său, compania indiană va furniza Metro un program complet de transformare a tehnologiei, sistemelor de inginerie și soluțiilor și va oferi servicii de suport IT pentru companiile din grupul german.
Wipro a estimat venituri potențiale de 700 milioane dolari până la 1 miliard de dolari în urma contractului încheiat cu Metro.
Furnizorul indian de soluții software este prezent în România din 2008, având trei centre la nivel național, din care două la Timișoara și unul la București.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GMetro a fost primul retailer care a intrat în România după Revoluție, în 1996, prin rețeaua de magazine Metro Cash&Carry. Grupul este prezent pe piața locală și cu rețeaua de magazine de proximitate în regim de franciză LaDoiPași, înființată în 2002.
Divizia locală de IT, Metro Systems România, are circa 800 de angajați, în București, Brașov și Cluj-Napoca.
Anul trecut, compania a obținut un profit de 43,2 milioane de lei, la afaceri de 198,4 milioane de lei, în scădere de la 204 milioane de lei în 2019.