Cognetik, companie de analiză și știință a datelor fondată în SUA de doi români și un american, cu birouri și în România, a fost achiziționată de rivalul mai mare Brillio, printre principalii furnizori de tehnologii și consultanță în domeniul digital, intrat anul trecut în portofoliul fondului american de private equity Bain Capital.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Înființată în 2013 de Daniel Herdean, Cătălin Iuga și Matt Alexander, Cognetik furnizează servicii de analiză date, optimizare și de știință a datelor clienților din întreaga lume, printre care Facebook, Pizza Hut și McDonald’s.
Compania are sediul central la Cary, în Carolina de Nord, și birouri în SUA, China și România, ultimele situate în Oradea și Cluj-Napoca. Subsidiara din România a raportat afaceri de 4,07 milioane lei în 2018, ultimul an raportat, și un profit net de aproximativ 120.000 lei.
CITEȘTE ȘI Dedeman finalizează achiziția The Bridge, cea mai mare tranzacție din istoria pieței imobiliare româneștiAchiziția Cognetik consolidează poziția Brillio pe segmentul de analiză de date și extinde prezența companiei pe piața europeană.
Cu sediul în regiunea Silicon Valley, Brillio furnizează consultanță și servicii de analiză de date companiilor mari, având peste 1.500 de angajați și birouri în SUA, Canada, Marea Britanie și India.
Compania este controlată de fondul american de private equity Bain Capital, care a cumpărat pachetul majoritar de acțiuni în ianuarie 2019.