Comerțul electronic

Top cele mai importante inovații tehnologice din ultimii 25 ani
scris 6 sep 2015

Internetul a pus într-o lumină nouă activitățile comerciale și a transformat radical atât comportamentul consumatorilor, cât și pe cel al comercianților, indiferent că vorbim doar despre promovarea produselor și serviciilor sau de vânzările online. Comerțul online, denumit și e-commerce sau comerț electronic, este un model de afacere care permite firmelor și persoanelor fizice să defășoare activități comerciale folosind rețele de calculatoare. Deși conceptul de e-commerce a apărut încă din 1980, comerțul electronic modern a luat naștere abia în anii 90, odată cu apariția World Wide Web și a site-urilor care au promovat noua modalitate de shopping. Astfel, în 1994, respectiv 1995, au fost lansate Amazon și eBay, iar în 1999 și-a făcut debutul și portalul chinezesc Alibaba, care în doar cinci ani de la lansare a atins o capitalizare de piață de 231 miliarde de dolari. Acest model de business s-a dovedit un succes, având în vedere că piața mondială a comerțului electronic este estimată să depășească 2.000 miliarde de dolari, de la 1.500 miliarde de dolari la finele anului 2014. În România, piața de retail online a depășit anul trecut 1 miliard de euro, în timp ce în 2013 se situa la aproximativ 600 milioane de euro, potrivit companiilor de profil. Cifra include doar  produsele comercializate online (indiferent de natura lor), fără servicii, plata facturilor de utilități, bilete de avion, bilete la spectacole, vacanțe și călătorii etc.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
viewscnt
Afla mai multe despre
www
internet
e-commerce
comert electronic
masini hibride
inovatii
tehnologie