Tencent, gigantul chinez al tehnologiei, evaluat la 370 de miliarde de dolari, a înregistrat primul declin anual al veniturilor trimestriale din istoria sa

Tencent, gigantul chinez al tehnologiei, evaluat la 370 de miliarde de dolari, a înregistrat primul declin anual al veniturilor trimestriale din istoria sa
scris 18 aug 2022

Tencent, gigantul chinez al tehnologiei, evaluat la 370 de miliarde de dolari, a înregistrat prima sa scădere a veniturilor trimestriale, de la an la an, grupul fiind afectat de reglementările mai stricte privind jocurile video în China și o reapariție a Covid-19 în a doua mare economie din lume , transmite CNBC.

Veniturile au scăzut cu 3%, la 134,03 miliarde de yuani (19,78 miliarde de dolari), față de  estimările firmei Refinitiv, de 134,6 miliarde de yuani, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO PROFIT LIVE Flavius Holerga, CEO Morpheus: O să ridicăm finanțare în momentul în care o să trecem de faza de closing beta. Focusul e pe produs acum CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT LIVE Flavius Holerga, CEO Morpheus: O să ridicăm finanțare în momentul în care o să trecem de faza de closing beta. Focusul e pe produs acum
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Profitul atribuibil deținătorilor de capitaluri proprii ale companiei a fost de 18,62 miliarde de yuani, față de estimările de 25,28 miliarde de yuani, reprezentând o scădere de 56% față de anul precedent.

Tencent a ratat atât previziunile privind veniturile, cât și cele referitoare la profituri.

În timpul trimestrului, Tencent s-a confruntat cu factori macroeconomici contrari, respectiv reapariția Covid în China și restricțiile ulterioare din marile orașe, inclusiv în metropola financiară Shanghai.

Autoritățile s-au angajat să respecte o politică ”Zero Covid”, care a provocat perturbări în a doua mare economie din lume.

Economia Chinei a crescut cu doar 0,4% în trimestrul al doilea, ratând așteptările analiștilor. Acest lucru a avut un impact asupra veniturilor companiei din servicii de fintech, cloud și publicitate.

Între timp, industria internă a jocurilor video din China s-a confruntat și cu dificultăți provocate de reglementările mai stricte.

Tencent realizează aproximativ o treime din veniturile sale totale din jocuri video.

Anul trecut, autoritățile de reglementare chineze au introdus o regulă care limitează timpul pe care copiii sub 18 ani îl pot petrece jucând jocuri online la maximum trei ore pe săptămână și numai între anumite ore. Autoritățile de reglementare au înghețat, de asemenea, aprobarea noilor jocuri în perioada iulie 2021 și aprilie a acestui an.

În China, jocurile video trebuie să primească undă verde de la autoritățile de reglementare înainte de a fi lansate și monetizate.

Analiștii de la China Renaissance au declarat într-o notă publicată luna trecută că Tencent a lansat doar trei jocuri pentru mobil în trimestrul al doilea.

Deci, compania s-a bazat pe titlurile populare existente pentru a genera venituri.

Avertisment - O nouă fraudă printre românii cu conturi pe Instagram: \ CITEȘTE ȘI Avertisment - O nouă fraudă printre românii cu conturi pe Instagram: "Vă fură parola!"

Tencent a declarat că veniturile din jocuri pe piața internă au scăzut în trimestrul al doilea cu 1% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 31,8 miliarde de yuani, în timp ce veniturile din jocurile internaționale au scăzut în aceeași proporție, la 10,7 miliarde de yuani.

Gigantul tehnologic chinez a spus că piața internațională de jocuri ”a experimentat o perioadă de digestie post-pandemică”.

În perioada de vârf a pandemiei de Covid și a restricțiilor la nivel global, oamenii s-au orientat către jocuri pentru divertisment, iar companii precum Tencent și rivalul NetEase au înregistrat un mare boom. Dar, din moment ce țările s-au redeschis, oamenii petrec mai puțin timp jucând jocuri, iar comparațiile de la an la an pentru companii sunt greu de respectat.

Încetinirea economică a Chinei are efecte negative

Resurgența Covid în China, restricțiile și încetinirea economică ulterioară au avut efecte negative în domenii majore ale afacerilor Tencent.

Veniturile din reclame online din trimestrul al doilea au totalizat 18,6 miliarde de yuani, în scădere cu 18% față de anul precedent.

Tencent rulează, de asemenea, unul dintre cele mai mari servicii de plăți mobile din China, numit WeChat Pay, prin intermediul aplicației sale de mesagerie WeChat, care are peste 1 miliard de utilizatori.

Compania are, de asemenea, o afacere în curs de dezvoltare în cloud computing. Înglobează veniturile acestor două segmente sub bannerul ”Fintech and Business Services”. Veniturile din acest segment au crescut cu 1% de la an la an, la 42,2 miliarde de yuani, o încetinire față de trimestrul anterior.

viewscnt
Afla mai multe despre
tencent
venituri