Spotify a anunțat rezultatele financiare pentru ultimul trimestru al anului trecut, cea mai importantă veste fiind obținerea de profit.
Pentru prima oară, Spotify a raportat un profit operațional, compania suedeză obținând 94 de milioane de dolari. De asemenea, venitul net a fost de 442 de milioane de dolari.
Cu toate astea, Spotify nu a reușit să atingă așteptările în ceea ce privește veniturile. Veniturile totale au fost de 1,70 de miliarde de dolari, o creștere cu 30% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar sub cele 1,71 de miliarde de dolari, cât așteptau analiștii.
În schimb, au fost depășite așteptările în ceea ce privește prețul per acțiune. Acesta a ajuns la 0,36 dolari, față 0,22 dolari pe acțiune, cât așteptau analiștii.
CITEȘTE ȘI Facebook lucrează la unificarea platformelor sale de chat pentru business-uriSpotify activează acum în 78 de țări, iar timpul de ascultare este în creștere în cazul ambelor versiuni în care este disponibil serviciul. În total, utilizatorii Spotify au ascultat timp de 15 miliarde de ore în ultimul trimestru.
Numărul total al utilizatorilor activi în fiecare lună a ajuns la 207 milioane, în creștere cu aproape 30 de procente față de aceeași perioadă a anului anterior.
Numărul abonaților plătitori a crescut și el de la an la an cu 36%, ajungând la 96 de milioane. Sezonul sărbătorilor de iarnă și parteneriatul cu Google pentru includerea Spotify într-un bundle cu difuzorul Google Home au contribuit semnificativ la această creștere.
88% din venituri, adică 1,32 de miliarde de euro, sunt generate de abonamentele plătite. Venitul mediu per utilizator a fost de 4,89 euro.
Doar 175 de milioane de euro au generat reclamele care stau la baza ofertei gratuite.