Acțiunile Snap au crescut cu peste 15% marți, după închiderea bursei de pe Wall Street, în urma raportării unei stagnări a numărului de persoane care folosesc Snapchat în trimestrul patru, în timp ce analiștii anticipau să aplicația va pierde utilizatori în favoarea rivalei Instagram, deținută de Facebook, transmite Reuters.
Compania a anunțat că numărul de utilizatori activi zilnici ai aplicației de mesagerie video a rămas neschimbat în trimestrul patru, la 186 de milioane, comparativ cu trimestrul anterior, dar a scăzut cu 1 milion față de aceeași perioadă a anului trecut, scrie News.ro.
Analiștii anticipau scăderea numărului de utilizatori la 184,91 milioane de persoane, potrivit datelor firmei Refinitiv.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Nu anticipăm declinul numărului de utilizatori activi zilnici în primul trimestru din 2019”, a declarat Lara Sweet, directorul financiar interimar al Snap, care nu a oferit date concrete.
Compania a evitat declinul numărului de utilizatori pentru al treilea trimestru consecutiv, în urma unei modificări nepopulare a aplicației.
Acțiunile Snap au crescut cu peste 15%, la 8,15 dolari pe unitate, dar prețul acestora este încă mai puțin de jumătate comparativ cu nivelul de 17 dolari pe unitate al ofertei publice inițiale din martie 2017.
Veniturile Snap, obținute din publicitate, au urcat cu 36%, la 389,8 milioane de dolari, depășind estimările medii de pe Wall Street, de 377,53 milioane de dolari.
Pierderile nete au scăzut la 191,67 milioane de dolari, comparativ cu 349,98 milioane de dolari în urmă cu un an.
Compania a introdus mai mult conținut video, inclusiv show-uri cu scenarii originale, pentru a păstra utilizatorii.
Totodată, a început să pună la dispoziția unei proporții mici de utilizatori noua sa aplicație pentru Android, potrivit directorul general Evan Spiegel. Snap a explicat că a refăcut aplicația pentru Android pentru că avea mai multe bug-uri și oferea o experiență mai slabă utilizatorilor decât aplicația pentru sistemul iOS al Apple.
Pentru primul trimestru, Snap anticipează venituri de 285-310 milioane de dolari, în timp ce analiștii prognozează venituri de 307 milioane de dolari, conform datelor firmei IBES Refinitiv.