Chartable și Podsights, două dintre cele mai mari platforme de marketing și reclame pentru podcast-uri, au fost achiziționate de Spotify.
Serviciul suedez de streaming continuă să investească în podcast-uri și cumpără alte două companii care dețin tehnologii legate de podcast-uri, Chartable și Podsights, tehnologii pe care Spotify le va integra în propria platformă.
Sunt primele achiziții importante făcute de Spotify anul acesta în zona audio. Valoarea tranzacțiilor nu este cunoscută.

Ambele companii au dezvoltat tag-uri, pe care creatorii și platformele de podcast-uri le pot folosi pentru a vedea cine ascultă podcast-uri, cine aude o reclamă și cine realizează o acțiune după ce aude o reclamă.
Spotify, însă, spune că va folosi această tehnologie și pentru muzică, nu doar pentru podcast-uri - va monitoriza reclamele dintre melodii, inclusiv pe cele în format video și imagini, nu doar pe cele audio.
Platforma suedeză urmărește să-și crească veniturile din reclame și, în același timp, să le ofere artiștilor și creatorilor de conținut instrumente de analiză a audienței.
Cele două noi achiziții vin după ce, anul trecut, Spotify a cumpărat nu mai puțin de patru companii care dezvoltă tehnologii audio, de marketing și publicitate.