Consumatorul din România nu este suficient de educat sau informat și nu știu câți din această țară și-au ales telefonul mobil și operatorul telecom în cunoștință de cauză, din punct de vedere al emisiei de radiații și al datelor tehnice, a declarat, joi, Sorin Mierlea, președintele Asociației InfoCons, într-o dezbatere pe tema tehnologiei 5G.
"Cred că problematica unor astfel de teme care sunt ridicate și aduse în dezbatere ar trebui să fie cu o mai largă participare din partea diferitelor foruri, entități și organizații profesionale, asociații patronale, institute de cercetare, centre universitare. De cealaltă parte, de multe ori uităm un lucru esențial: fiecare dintre noi, indiferent cine suntem și ce facem, suntem cu toții consumatori. Din această perspectivă ar trebui să avem cu toții acces la o informare simplă, accesibilă, inteligibilă și nu, cum de cele mai multe ori în diferite manuale de utilizare, ghiduri, găsim un limbaj de genul meandrele concretului și sinergia faptelor. Din păcate, consumatorul în România nu este suficient de educat, de informat. Pe date statistice suntem o țară destul de sus din punct de vedere al internetului, transferului de date, și mă bucur în calitate de consumator de aceste avantaje, dar fără să știi dezavantajele. Nu știu câți din această țară, din acest oraș sau din această clădire și-au ales telefonul mobil în cunoștință de cauză, din punct de vedere al emisiei de radiații. De asemenea, nu știu câți dintre noi am ales operatorul de telefonie mobilă, de internet în cunoștință de cauză în funcție de anumite date tehnice pe care, de cele mai multe ori, nu le înțelegem", a spus Mierlea, potrivit Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum