Gigantul american Google a anunțat miercuri o înăsprire a regulilor în materie de reclame politice, dar nu va încerca să stabilească veridicitatea lor decât în cazuri excepționale, relatează AFP.
Luând poziție după Twitter, care a optat pentru o interdicție pur și simplu, și Facebook, adeptă a unei mai mari toleranțe în numele libertății de expresie, Google a transmis că "nimeni nu poate statua asupra tuturor afirmațiilor și insinuărilor politice", scrie Agerpres.
Gigantul din domeniul tehnologiei, care își obține din publicitate majoritatea covârșitoare a veniturilor, vrea totuși să interzică publicarea de mesaje ostentativ false (cum ar fi o dată falsă a unui scrutin sau un anunț fals privind moartea unui candidat) sau să împiedice ca un grup ultraspecific de alegători să fie ținta unor mesaje false.
Aceste modificări vor fi puse în practică de săptămâna viitoare în Marea Britanie, prin urmare înaintea organizării de alegeri legislative la 12 decembrie. Măsurile vor fi aplicate până la sfârșitul anului în restul Uniunii Europene și, începând cu 6 iunie 2020, peste tot în lume.