Purtând un hanorac cu inscripția “We use Math” (”Folosim matematica”), șeful Google search, Prabhakar Raghavan, a transmis un mesaj important pentru angajați la o întâlnire cu tot personalul, de luna trecută, și anume că trebuie să se adapteze la ”o nouă realitate operațională” și că trebuie să fie mai rapizi, relatează Reuters.
Dar mai întâi a vrut ca ei să se așeze și să se simtă confortabil.
”Luați-vă ceaiurile boba”, a spus Raghavan mulțimii adunate într-un sală de la sediul companiei din Mountain View, California, scrie News.ro
Raghavan, care raportează direct CEO-ului Sundar Pichai și conduce grupuri cheie, inclusiv pe cele de căutare, reclame, hărți și comerț, s-a adresat organizației Google de cunoștințe și informații, care reunește peste 25.000 de angajați cu normă întreagă.
”Cred că putem fi de acord că lucrurile nu sunt așa cum erau acum 15-20 de ani, lucrurile s-au schimbat”, a spus Raghavan, conform înregistrării evenimentului, obținută de CNBC.
El s-a referit la industria de căutare, pe care Google a dominat-o timp de două decenii, devenind una dintre cele mai profitabile și valoroase companii de pe planetă.
Raghavan a spus că afacerea cu reclame digitale a Google a devenit ”invidia lumii”.
El a menționat că, în ultimii trei ani, veniturile anuale au crescut cu peste 100 de miliarde de dolari, depășindu-le pe cele ale Starbucks, Mazda și TikTok combinate.
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Companiile românești Vertical Digital și Sons of Coding, cumpărate de Eleco pentru 1,5 milioane euroÎntr-o companie cunoscută de mult în Silicon Valley pentru prânzurile sale gourmet gratuite și beneficiile nesfârșite din campus, comentariile lui Raghavan servesc drept cel mai recent avertisment pentru angajați că creșterea pentru Google devine din ce în ce mai grea.
”Nu e ca și cum viața va fi nemaipomenită, pentru totdeauna”, a spus el.
În aproximativ 35 de minute, Raghavan și-a presărat discursul de trezire la realitate cu metafore sportive și scandări.
”Dacă există o realitate clară și prezentă a pieței, trebuie să luăm startul mai repede, așa cum o fac atleți”, a spus el.
El a făcut referire la o concurență sporită și un mediu de reglementare mai provocator. Deși nu a numit anumiți rivali, Google se confruntă cu presiuni din partea Microsoft și OpenAI în inteligența artificială generativă.
”Oamenii vin la noi pentru că suntem de încredere. E posibil să aibă un nou gadget cu care oamenilor le place să se joace, dar totuși vin la Google pentru a verifica ceea ce văd acolo, deoarece este sursa de încredere și devine mai critică în această eră a IA generativă”, a spus Raghavan.
Raghavan a anunțat câteva schimbări tangibile. El a spus că compania intenționează să construiască echipe mai aproape de utilizatori de pe piețele cheie, inclusiv India și Brazilia, și a dezvăluit că scurtează timpul pentru a finaliza anumite proiecte, în efortul de a se mișca mai rapid.
”Este ceva de învățat din acea execuție cu o contracție mai rapidă și cu lungime de undă mai scurtă”, a spus el.
Afacerea în cloud a Google și-a instruit, de asemenea, angajații să lucreze cu termene mai scurte, în ciuda faptului că au mai puține resurse după reducerile de costuri, au declarat pentru CNBC surse care cunosc această problemă.
”Cu o oportunitate uriașă în față, ne mișcăm cu viteză și concentrare”, a declarat un purtător de cuvânt al Google pentru CNBC, când a fost solicitat să comenteze discursul lui Raghavan.
CITEȘTE ȘI FOTO Opel dezvăluie noua generație Grandland, cu propulsie electrică și autonomie peste Tesla Model YPurtătorul de cuvânt a subliniat adăugarea AI generativă la serviciile de căutare și îmbunătățirea calității căutării, adăugând: „
”Sunt multe altele care vor urma”.
În martie, Google a numit-o pe veterana companiei Elizabeth Reid în funcția de vicepreședinte, alocând căutarea și raportarea către Raghavan.
”Maxime ridicate și minime scăzute”
În multe privințe, tonul lui Raghavan nu a fost o noutate. Google a redus costurile de la începutul anului 2023, când compania mamă Alphabet a anunțat planuri de a elimina aproximativ 12.000 de locuri de muncă, sau 6% din forța de muncă a companiei.
Reducerile de locuri de muncă au continuat în acest an, cu mai multe disponibilizări la începutul lui 2024, iar directorul financiar Ruth Porat a declarat într-o notă de săptămâna trecută că compania își restructuează organizația financiară, o mișcare care va implica o reducere suplimentară.
Dar Raghavan a explicat clar că ceea ce se întâmplă acum nu este doar o continuare a anului 2023. El a remarcat că ultima întâlnire a grupului său a avut loc în urmă cu trei luni, deși pentru unora li s-a părut ca trei ani.
”S-au întâmplat multe în ultimele trei luni”, a spus el, constând din ”maxime foarte mari și minime mici”, a spus el.
În acel timp, Google a introdus generatorul său de imagini AI. După ce utilizatorii au descoperit inexactități care au devenit virale online, compania a retras funcția în februarie.
Google s-a reorganizat pentru a încerca să rămână în fruntea cursei înarmărilor AI, pe măsură ce mai mulți utilizatori se îndepărtează de căutarea tradițională pe internet pentru a găsi informații online.
În viitorul raport al veniturilor care va fi publicat de Alphabet joi, Wall Street se așteaptă la un al doilea trimestru consecutiv de creștere a veniturilor de la an la an.
Deși aceasta marchează o accelerare față de cele câteva trimestre precedente, cifrele sunt și în comparație cu unele dintre cele mai slabe rapoarte ale Google.
Chiar dacă Alphabet a raportat venituri și profit mai bune decât se aștepta pentru al patrulea trimestru, veniturile din reclame au fost sub previziunile analiștilor, ceea ce a făcut ca acțiunile companiei să scadă cu peste 6%.
Între timp, boom-ul AI forțează compania să se concentreze din nou pe investiții.
CITEȘTE ȘI Noul album al lui Taylor Swift a devenit cel mai difuzat pe Spotify într-o zi”Ne aflăm într-o nouă realitate a costurilor”, a spus Raghavan. Cu AI generativă, compania ”cheltuie o tonă mai mult pe mașini”, a spus el.
Creșterea organică încetinește și numărul de noi dispozitive care vin în lume ”nu mai este ceea ce era înainte”, a spus Raghavan.
”Ceea ce înseamnă că creșterea noastră în această nouă realitate operațională trebuie câștigată din greu”, a adăugat el.
Raghavan a spus că apar provocări suplimentare, deoarece compania ”navighează într-un mediu de reglementare diferit de orice am văzut până acum”.
El a citat Legea piețelor digitale a Uniunii Europene (DMA) și a spus că compania încă află care vor fi obligațiile sale de la Comisia Europeană.
DMA, care a devenit oficial aplicabilă luna trecută, își propune să restrângă practicile anticoncurențiale în rândul companiilor de tehnologie.
”Asta are un impact asupra noastră”, a spus Raghavan, care i-a îndemnat pe angajați ”să întâlnească acest moment” și ”să acționeze cu urgență ,în funcție de condițiile pieței”.
”Nu va fi ușor. Dar acestea sunt momentele și istoria industriilor care ne vor defini”, a spus el.
Raghavan a spus că Google trebuie să abordeze provocările sale ”sistemice” și să construiască ”noi mușchi pe care poate i-am lăsat să cadă un pic”.
El a lăudat echipele care lucrează la Gemini, principalul grup de modele AI al companiei. El a spus că au trecut de la lucrul 100 de ore pe săptămână la 120 de ore, pentru a corecta instrumentul de recunoaștere a imaginilor al Google, în timp util.
Acest lucru a ajutat echipa să remedieze aproximativ 80% dintre probleme în doar 10 zile, a spus el. Cu toate acestea, Google încă nu a readus funcția de a genera imagini cu oameni.
Demis Hassabis, liderul AI al Google, a declarat în februarie, după ce instrumentul a fost eliminat, că va fi relansat în câteva săptămâni.
Raghavan a clarificat că eșecul în generarea imaginii nu s-a datorat lipsei de efort.
”Vreau să fiu clar, acesta nu a fost un caz în care cineva a slăbit și a lăsat mingea”, a spus el.
Raghavan a spus că compania a demonstrat capacitatea de a se mișca rapid în chestiuni importante. De exemplu, el a evidențiat un efort în 2023, când echipa Bard (acum Gemeni) și echipa Magi, care se concentrează pe căutarea bazată pe inteligență artificială, au lansat produse în câteva luni. A fost ceva ce compania nu ar fi putut realiza, a sugerat el, cu un număr mai mare de angajați.
”Înțelegerea a fost ”Doamne, dacă am fi aruncat 2.000 de ingineri la aceste proiecte, nu am fi făcut-o”, a spus el, indicând că compania ar acorda o atenție deosebită dimensiunii și sferei echipelor.
Raghavan a vorbit și cu criticii birocrației companiei.
Angajații s-au plâns de ani de zile că birocrația în creștere a Google le-a afectat capacitatea de a lansa rapid produse. Acest lucru s-a agravat pe măsură ce compania și-a extins rapid forța de muncă în timpul pandemiei.
În 2022, pe lângă sondajul anual Google numit Googlegeist, Pichai a lansat un ”Sprint Simplitate” pentru a aduna feedback-ul angajaților cu privire la eficiență.
”Numărul de acorduri și aprobări necesare pentru a aduce o idee bună pe piață – acesta nu este modul Google”, a spus Raghavan. „Nu așa ar trebui să funcționăm.”
Raghavan a spus că liderii lucrează activ la eliminarea straturilor inutile din ierarhie, reluând comentariile anterioare de la Pichai.
”Am învățat multe în ultimele trimestre. Nu pot să vă spun că toate poticniile au fost lăsate în urmă. Ceea ce contează este modul în care răspundem și ce învățăm”, a spus Raghavan.