Profitul Facebook a crescut de peste două ori în ultimul trimestru din 2015, la nivelul record de 1,56 miliarde dolari, de la 701 milioane dolari în perioada similară din anul anterior, în timp ce veniturile au urcat cu 52%, la 5,84 miliarde dolari, sprijinite de creșterea vânzărilor din publicitate pe platformele mobile.
Cea mai mare rețea de socializare din lume a încasat 5,64 miliarde de dolari din publicitate în perioada octombrie-decembrie 2015, în creștere cu 57% raportat la ultimul trimestru din 2014, potrivit rezultatelor financiare prezentate miercuri seara de companie. Ponderea platformelor mobile în totalul veniturilor din publicitate a crescut de la 69% la aproape 80%.
Excluzând impactul unor cheltuieli speciale, profitul pe acțiune a fost de 79 cenți, mult peste nivelul de 68 cenți estimat de analiști. Titlurile Facebook au urcat cu aproape 12% pe bursa de la New York în cadrul tranzacțiilor efectuate după închiderea sesiunii de miercuri, la 105,32 dolari/acțiune.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Per total, ultimele trei luni ale anului au reprezentat un trimestru puternic și un final de an excelent. Peste 1,59 miliarde de persoane folosesc Facebook în fiecare lună și 1,04 miliarde în fiecare zi. Numărul de utilizatori lunari a crescut în acest an cu aproape 200 milioane de persoane, în timp ce utilizatorii zilnici sunt mai mulți cu 148 milioane", a spus fondatorul și directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg.
În ceea ce privește platformele mobile, numărul de utilizatori activi lunar a depășit 1,44 miliarde la finalul anului trecut, de la 1,19 miliarde în ultimul trimestru din 2014. Totodată, aplicația de mesagerie instant WhatsApp a încheiat anul cu aproape 1 miliard de utilizatori activi lunari. Facebook a cumpărat WhatsApp în 2014, pentru 19 miliarde dolari.
La nivelul întregului an 2015, Facebook a raportat un profit net de 3,69 miliarde dolari, în urcare cu 25,4% comparativ cu un rezultat de 2,94 miliarde dolari în 2014. veniturile au crescut cu aproape 44%, la 17,93 miliarde dolari.