Conturile Uber, Facebook și Netflix, mai valoroase pentru infractori decât datele de la cardul bancar

Conturile Uber, Facebook și Netflix, mai valoroase pentru infractori decât datele de la cardul bancar
scris 24 ian 2016

Conturile Uber, PayPal, Facebook și Netflix au devenit mai valoroase pentru infractorii cibernetici decât datele asociate cardurilor bancare (cod PIN sau informații de altă natură), lucru demonstrat de prețurile acestora pe piața negră (deep Web), potrivit unui studiu al producătorului de soluții de securitate Trend Micro, scrie CNBC.

Un cont Uber furat este vândut în mod ilegal pentru suma medie de 3,78 de dolari, în timp ce datele de identificare ale unei persoane (folosite pentru furtul identității) costă între 1 și 3,3 dolari, în scădere de la 4 dolari în 2014.

Cum poate un infractor să folosească un cont de Uber furat? În unele cazuri, contul poate fi utilizat pentru a obține informații suplimentare despre o persoană, în scopul furtului de identitate. Însă de cele mai multe ori hackerii obțin bani din "curse fantomă". Mai exact, cel care fură contul își creează și el unul, de șofer, și taxează victima pentru curse inexistente.

General Motors a investit 500 de mil. dolari de într-o companie care rivalizează cu Uber, alături de care va dezvolta mașini fără șofer CITEȘTE ȘI General Motors a investit 500 de mil. dolari de într-o companie care rivalizează cu Uber, alături de care va dezvolta mașini fără șofer
Urmărește-ne și pe Google News


Pe lângă Uber, hackerii vând conturi PayPal pentru circa 6,43 de dolari, Facebook pentru 3 dolari și Netflix, în schimbul sumei de 76 de cenți. Spre comparație, datele asociate cardurilor de credit vândute în pachete costă circa 22 de cenți pe unitate.

Motivul pentru care astfel de conturi au devenit mai scumpe decât datele asociate unui card bancar este acela că instituțiile financiare au dezvoltat sisteme mai sofisticate de prevenire și identificare a tentativelor de fraudă decât companiile din domeniul tehnologiei, consideră analiștii de la Trend Micro.

Companiile din tehnologie sunt conștiente de amenințare și au echipe speciale care monitorizează activitățile suspecte, însă acest lucru se dovedește a fi, uneori, o provocare.

Uber testează în mai unele țări logarea în două etape, care include și alte informații pe lângă parolă, urmând ca metoda să fie extinsă și în alte stae. Totodată, mai multe companii, precum Facebook sau Google, alertează utilizatorii în cazul unor operațiuni suspecte.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
uber
facebook
netflix
card bancar
securitate
hacker