Dezvoltatorul celui mai folosit browser web, Google, a anunțat Topics API, o nouă tehnologie de colectare a datelor personale, care va lua locul FLoC, sistem ce la rândul său trebuia, inițail, să ia locul cookie-urilor terțe.
Anul trecut, Google anunțat FLoC (Federated Learning of Cohorts), un sistem complex de colectare a datelor personale ce trebuia să ia locul cookie-urilor terțe, al căror final de carieră este tot mai aproape.
Însă, FLoC s-a lovit atât de criticile celor care apără intimitatea utilizatorilor, cât mai ales ale publisherilor, care se și pregăteau de procese, acuzând că propriile afaceri vor fi grav afectate de tehnologia propusă de Google.
CITEȘTE ȘI Google pregătește lansarea unui Chromecast ieftinAflat la mijloc, între susținătorii intimității și business-urile pentru care datele personale sunt esențiale, Google propune, acum, o nouă soluție, pe care o numește Topics.
Dintr-o listă de 350 de domenii de interes (topicuri) browser-ul Chrome va stabili 5 care sunt de actualitate pentru utilizator, pe baza istoricului acestuia de navigare. Site-urile care vor să afle ce interese are un utilizator, pentru a-i afișa acestuia reclame targetate, nu au decât să acceseze API-ul Topics.
Cele 5 topicuri vor avea o valabilitate de trei săptămâni, după care vor fi șterse și vor fi generate altele.
Google promite că întregul proces va fi realizat local, pe dispozitivul utilizatorului, fără ca datele să ajungă pe serverele companiei. De asemenea, utilizatorii vor putea vedea ce topicuri le-au fost alocate, vor putea face modificări și chiar vor putea dezactiva funcția în browser.
Testele Topics API vor începe în primul trimestru al anului, Google propunându-și să lanseze noua tehnologie cândva în cel de-al treilea trimestru.