Dell a fost “oaia neagră” a pieței laptopurilor din primul trimestru, fiind singurul producător din top 5 care a crescut sub media pieței.
Cu 68,2 milioane de unități livrate în T1, conform Strategy Analytics, piața laptopurilor a crescut cu 81% față de aceeași perioadă a anului trecut, când erau livrate 37,8 milioane de unități.
Lenovo a crescut cu 84%, HP a crescut cu 91%, Apple și Acer au crescut cu 94%. Dell a crescut doar cu 37%, cea mai mică creștere din top 5 și, probabil, cea care a tras în jos media.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lenovo se menține pe primul loc, după ce a livrat 16,3 milioane de unități și și-a crescut cota de piață la 23,9%. Este urmat îndeaproape de HP, care a livrat 15,4 milioane de unități și are 22,6% din piață.
Dell a livrat 10 milioane de unități și a pierdut cotă de piață. Compania americană a scăzut de la 19,2% în urmă cu un an, la 14,6% în T1 2021.
Cu 5,7 milioane de unități livrate, Apple deține 8,4% din piață. Topul celor mai mari 5 producători este completat de Acer, care a livrat 4,9 milioane de unități și deține 7,2% din piață.
În ceea ce privește sistemele de operare cu care au fost livrate laptopurile, Windows continuă să domine piața, însă a pierdut aproape 7 procente față de anul trecut. 73% din laptopurile livrate în T1 au avut Windows.
Scăderea Windows-ului vine pe fondul creșterii Chrome OS. De la 11,7% cotă de piață în urmă cu un an, sistemul de operare dezvoltat de Google a crescut la 17,7%.
Și MacOS a crescut ușor, de la 7,8 în urmă cu un an, la 8,4%.