România și alte 9 țări și-au exprimat îngrijorarea cu privire la impactul asupra mediului concurențial al tranzacției prin care Facebook vrea să preia Kustomer, un startup specializat în platforme de servicii pentru clienți și chatbots, achiziția urmând să fie examinată de Comisia Europeană.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
De ce este important: Gigantul american din social media, Facebook, nu va putea finaliza preluarea Kustomer fără autorizație din partea Comisiei Europene.
Kustomer, cu sediul în SUA, furnizează software de gestionare a relației cu clienții (CRM) ca serviciu (SaaS), pentru a asista companiile în gestionarea comunicărilor cu consumatorii, relevă date analizate de Profit.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Facebook nu a dezvăluit prețul achiziției propuse. Acesta se ridică însă la aproximativ 1 miliard de dolari, potrivit unor surse citate de Wall Street Journal.
Tranzacția, anunțată în noiembrie anul trecut, nu întrunește criteriile UE privind concentrările economice pentru a fi notificată către Comisia Europeană, însă a fost înregistrată în Austria, unde depășește pragurile valorice naționale privind notificarea către autoritățile de reglementare antitrust.
Comisia Europeană a decis acum să analizeze tranzacția în urma unei cereri inițiale depuse de Austria, căreia i s-au alăturat România, Irlanda, Bulgaria, Franța, Belgia, Italia, Islanda, Olanda și Portugalia.
CITEȘTE ȘI Societatea și-ar dori o nouă abordare din partea autorităților în lupta împotriva fumatuluiComisia consideră că tranzacția ar putea afecta competiția pe piețele pentru software de tip CRM și servicii de publicitate online și a transmis că va cere Facebook să notifice oficial tranzacția.