Google și partenerii săi, care comercializează laptopuri cu Chrome OS, au profitat din plin de pandemie și și-au crescut exponențial vânzările, în special pe finalul anului trecut.
Piața laptopurilor cu Chrome OS a crescut în ultimul trimestru al anului trecut cu 287% față de aceeași perioadă din 2019, arată Canalys, care estimează că, în această perioadă, au fost livrate 11,2 milioane de unități.
T4 a adus peste o treime din cele 30,7 de milioane de Chromebook-uri livrate pe întreaga durată a anului trecut. Creșterea pe tot anul a fost de 109%.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Alphabet au crescut cu 7%, după vânzări peste așteptări raportate pentru Google; pierderi anuale de 5,6 miliarde dolari la divizia cloud GoogleLiderul pieței este HP, care a livrat 3,5 milioane de unități în T4, crescând cu 235%.
Marele câștigător, însă, este Lenovo, care, de la doar 0,2 milioane de unități în urmă cu un an, a crescut cu 1766%, după ce în T4 2020 a livrat 2,8 milioane de Chromebook-uri.
HP și Lenovo sunt urmați de Dell, cu 1,5 milioane de unități livrate, Acer, cu 1,4 milioane de unități și Samsung cu 1 milion de unități livrate. După Lenovo, Samsung a înregistrat cea mai mare creștere anuală, de 630%.
Chromebook-urile sunt promovate insistent în zona de educație, sistemul lor de operare neputând încă să se compare cu Windows pe partea de productivitate. Învățatul de la distanță, pe fondul pandemiei, este considerat principalul factor de creștere al acestei categorii de laptopuri.