2016 este primul an în care firmele de publicitate au investit mai mulți bani pentru reclame pe site-urile mobile decât pe internetul tradițional.
Conform unui raport realizat de PricewaterhouseCoopers și Interactive Advertising Bureau, internetul mobil a beneficiat anul trecut, pentru prima oară în istorie, de majoritatea banilor investiți în publicitatea digitală.
În 2016, conform celor două companii, veniturile din reclamele online au crescut la 72,5 miliarde de dolari, cu 22% mai mult decât anul precedent. Dintre acestea, 36,6 miliarde de dolari, adică 51%, au intrat pe zona de mobile.
CITEȘTE ȘI Acțiunile Twitter au crescut cu 10% după publicarea unor rezultate trimestriale peste așteptăriCele mai mari creșteri le-au înregistrat reclamele din:
- Conținutul video – 9,1 miliarde dolari, creștere de 53%
- Social media – 16,3 miliarde dolari, creștere de 50%
- Căutări – 35 miliarde dolari, creștere de 19%
Pentru prima oară într-un astfel de raport, au fost măsurate și veniturile din reclame pentru conținutul audio. Acesta a generat 1,1 miliarde de dolari în 2016.
În ceea ce privește principalii beneficiari ai acestor venituri, fără să ofere cifre concrete, raportul arată, fără să surprindă pe cineva, că majoritatea banilor ajung la marile companii de tehnologie, în frunte cu Google și Facebook. Mai mult, în raport se arată că dominația celor doi este în continuă creștere.