O investigație realizată de publicația americană New York Times a dezvăluit că o companie din domeniul recunoașterii faciale a colectat peste trei miliarde de imagini de pe rețele de socializare sau pagini online de prezentare a companiilor pe care le-a vândut unor agenții responsabile de aplicarea legii prin intermediul unei aplicații bazate pe inteligența artificială, informează mashable.com.
Potrivit articolului din New York Times publicat la sfârșitul săptămânii trecute, Clearview AI, un start-up fondat cu o finanțare inițială din partea lui Peter Thiel, membru în consiliul de administrație Facebook, și-a îmbogățit baza de date pentru recunoaștere facială destinată organelor de poliție și altor entități prin intermediul Facebook, YouTube, Venmo și a altor platforme în ciuda interdicției folosirii datelor în acest scop, scrie Agerpres.
Fondatorul companiei a declarat pentru NYT că ''Facebook știe'' despre această practică de a extrage imagini de pe anumite site-uri. Site-uri precum Twitter nu permit roboților de indexare să preia conținutul media publicat pe platformele sale, însă acest fenomen se produce din cauza reglementărilor permisive și inconsecvente referitoare la instrumentele bazate pe inteligență artificială. Chiar dacă sistemele de recunoaștere facială au fost interzise în cadrul administrației locale din San Francisco, nu există o astfel de restricție la nivel federal.
Clearview susține că folosește doar imagini disponibile în mod public (și informații de profil care au fost la un moment dat făcute publice chiar dacă, între timp, persoana respectivă și-a schimbat setările contului) și că nu încalcă nicio reglementare. Facebook a anunțat că va investiga modul în care această companie folosește datele colectate de rețeaua de socializare.