Facebook a anunțat propria estimare în cazul Cambridge Analytica, care este mult mai mare decât cea vehiculată inițial. În loc de 50 de milioane de utilizatori, numărul celor ale căror date personale au fost accesate se ridică la aproximativ 87 de milioane.
Într-o postare pe blogul companiei, șeful pe partea tehnică al Facebook, Mike Schroepfer, a scris că, din estimările companiei, 87 de milioane de utilizatori au fost vizați în cazul Cambridge Analytica, majoritatea dintre aceștia fiind din Statele Unite și cel puțin un milion din Marea Britanie.
CTO-ul Facebook enumeră o serie întreagă de cauze care au permis Cambridge Analytica și, foarte probabil, altor entități rău intenționate să abuzeze de drepturile de acces la datele utilizatorilor și, eventual, să le vândă terților.
Drept urmare, Facebook va restricționa accesul multora dintre instrumentele care permit dezvoltatorilor să extragă datele utilizatorilor din cadrul rețelei sociale. Aceștia nu vor mai putea extrage, atunci când primesc drepturi de acces, informații personale precum orientările religioase, sexuale sau politice, istoricul educațional și profesional, activitățile de fitness, filmele, cărțile și muzica preferată, știrile citire, clipurile vizionate sau jocurile jucate.
CITEȘTE ȘI Facebook lansează un nou mesaj în contextul scandalului Cambridge Analytica: nu vom vinde niciodată informațiile dvs! Mesajul integralFacebook modifică și funcția de căutare, unul dintre cele mai importante instrumente folosite pentru căutarea și accesul la datele personale. Utilizatorii nu vor mai putea fi căutați în cadrul rețelei după adresa de mail și numărul de telefon – o practică folosite de firme care aveau aceste date pentru a obține și mai multe informații despre utilizatori.
Mark Zuckerberg a spus chiar că, toți cei care au avut activată opțiunea de a fi găsiți după adresa de mail sau numărul de telefon este posibil ca la un anumit moment să fi avut datele accesate prin intermediul funcției de căutare.
Restricții similare se vor aplica și pe Instagram, acolo unde Facebook a decis să închidă vechiul API, mult mai permisiv, mai devreme decât anunțase oficial. Instagram nu va mai permite accesul la informații precum lista de urmăritori sau comentariile publice.