Față de 2015, în ultimul an, numărul de share-uri date pe Facebook de către utilizatorii rețelei sociale a fost mai mic cu 50%.
Compania de analiză și marketing de conținut BuzzSumo a efectuat un studiu (PDF) în cadrul căruia a analizat peste 100 de milioane de postări pe Facebook, ajungând la concluzia că potențialul de viralizare a scăzut în doi ani la jumătate.
În 2015, media de share-uri pentru articole era de 8. În 2017, conform studiului, știrile postate pe Facebook primesc în medie 4 share-uri. Doar 4% din articole se bucură de peste 300 de share-uri.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
BuzzSumo oferă și unele explicații pentru această scădere drastică. Una dintre ele este arhicunoscut: numeroasele modificări ale algoritmului de rankare. Alături de aceasta, de vină este și competiția mai mare între publicații față de 2015.
Un aspect interesant evidențiat în cadrul studiului este că în ultimii doi ani au crescut share-urile private. În loc sa dea share pe Facebook, știrile sunt trimise din ce în ce mai des prin aplicații precum cele de chat, Slack sau chiar mail.
În pofida site-urilor care s-au concentrat exclusiv pe Facebook, studiile arată că, în timp ce traficul din Facebook a scăzut, cel din motoare de căutare a crescut. Servicii precum Shareholic și Parsley susțin că în acest moment Google aduce de două ori mai mult trafic decât Facebook.
Există și o parte pozitivă în concluziile celor de BuzzSumo. Publicațiile care nu au făcut orice pentru traficul din Facebook, ci s-au limitat la postări și conținut de calitate cresc în continuare în mod constant – asta și pentru că nu au ajuns la un nivel de conversie precum site-uri gen Buzzfeed.