Extinderea internațională a adus Netflix o creștere spectaculoasă a numărului de abonați, dar predicțiile pentru următorul trimestru afectează valoarea acțiunilor.
Primul trimestru după expansiunea gobală care a crescut piața Netflix la 130 de țări, inclusiv România, a dus numărul abonaților Netflix la peste 81 de milioane, adică 6,74 milioane de abonați noi.
În acest moment, 42% dintre abonații Netflix vin din afara Statelor Unite.
Vestea proastă este că Netflix estimează că trimestrul următor va aduce numai 2 milioane de noi abonați din afara Statelor Unite, deși analiza inițială vorbea de 3,45 milioane de abonați noi. Această estimare a dus rapid la o scădere a prețului acțiunilor Netflix de 12 procente, în doar câteva ore de la anunțul oficial.
Cei 2 milioane de abonați noi din afara Statelor Unite estimați pentru următorul trimestru reprezintă o scădere importantă de la 5,59 milioane din primul trimestru de la extinderea la 130 de țări a Netflix.
Nici previziunea pentru Statele Unite nu este mai îmbucurătoare. Deși ultimul trimestru a adus 2,23 milioane de noi abonați americani, mai mult decât previzunea inițială de 1,85 milioane, următorul trimestru Netflix crede că va câștiga numai 500.000 de noi abonați din Statele Unite.
Pe scurt, dacă în ultimul trimestru Netflix s-a bucurat de 6,74 de noi abonați din toată lumea, următorul trimestru va aduce, conform propriilor previziuni, numai 2,5 milioane abonați noi.
Netflix a fost lansat și în România odată cu marea extindere de la începutul lunii ianuarie, dar fără conținut localizat și doar cu o mică parte a bazei de filme și seriale. Aproximativ 12% din conținutul disponibil în Statele Unite este valabil și în România, în timp ce prețul abonamentului este același.