După o absență de patru ani, Netflix revine în topul Fortune al celor mai admirate 50 de companii din lume

După o absență de patru ani, Netflix revine în topul Fortune al celor mai admirate 50 de companii din lume
scris 28 mar 2016

După o pauză de patru ani, Netflix a revenit luna aceasta în topul Fortune al celor mai admirate 50 de companii din lume, în condițiile în care tot mai mulți investitori sunt atrași de modelul de afaceri al companiei din Los Gatos, California, dar și de performanța acțiunilor. Și asta în pofida volatilității crescute, cauzată, în principal, de îngrijorările referitoare la divizia internațională a companiei, aflată încă în plin stadiu de dezvoltare.

O investiție de 2.200 dolari efectuată în urmă cu 10 ani pentru achiziția a 100 de acțiuni Netflix ar aduce în prezent un câștig de peste 70.000 dolari cumpărătorului, potrivit fortune.com. Titlurile Netflix au avut o evoluție spectaculoasă și pe parcursul ultimului an, când au atins un maxim de 133,27 dolari/unitate. În funcție de închiderea de vineri, de 98,36 dolari, acțiunile companiei au crescut în ultimele 12 luni cu 63%.

Urmărește-ne și pe Google News

Evoluția acțiunilor Netflix, companie aflată pe locul 19 în clasamentul din acest an realizat de publicația americană de business, este marcată însă de o volatilitate ridicată, cotațiile putând varia de la plus 5% la minus 5% de la o zi la alta.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

"Este unul dintre cele mai confuze titluri de pe planetă. Este ceva inedit: un serviciu video global furnizat direct consumatorilor, cu un conținut original, separat de ecosistemul TV tradițional", spune analistul Barton Crockett de la compania americană de investiții FBR Research.

Extinderea internațională a dus numărul abonaților Netflix la peste 75 de milioane CITEȘTE ȘI Extinderea internațională a dus numărul abonaților Netflix la peste 75 de milioane

Pe primul loc în ediția din acest an a clasamentului celor mai admirate 50 de companii din lume se află Apple, urmat de Alphabet (compania-mamă a Google), Amazon, Berkshire Hathaway și Walt Disney.

Fiind un creator de drum în domeniul serviciilor de video streaming cu plată, Netflix nu are încă rivali direcți pe bursă, iar investitorii au dificultăți în a aprecia valoarea acțiunilor. Amazon și Hulu oferă servicii similare, însă ambele sunt deținute de companii mari, cu multiple domenii de activitate, astfel că procesul de evaluare este diferit.

Totodată, performanțele diferite înregistrate de Netflix în SUA și pe plan extern vin să sporească incertitudinile în rândul investitorilor, în condițiile în care divizia internațională a companiei se află în plin stadiu de dezvoltare, în timp ce rețeaua locală este deja matură.

Cu peste 45 de milioane de abonați, divizia din SUA a Netflix a devenit recent extrem de profitabilă, în timp ce divizia internațională înregistrează cheltuieli semnificative pentru a atrage noi utilizatori.

"Pentru a putea genera 1 dolar, compania trebuie să cheltuiască bani pe un conținut care să atragă oameni, iar investițiile trebuie realizate în avans", potrivit lui Mark Mahaney, analist al RBC Capital.

Conturile Uber, Facebook și Netflix, mai valoroase pentru infractori decât datele de la cardul bancar CITEȘTE ȘI Conturile Uber, Facebook și Netflix, mai valoroase pentru infractori decât datele de la cardul bancar

Mahaney estimează că acțiunile Netflix vor urca la circa 200 dolari într-un interval de 3-8 ani, în condițiile în care baza de abonați externi ai companiei este estimată să crească semnificativ în următorii ani, în special în țări europene precum Germania și Franța.

De cealaltă parte, Crockett este de părere că așteptările pieței referitoare la evoluția companiei pe termen mediu au fost deja încorporate în cotațiile curente, astfel că în absența unor lansări spectaculoase, prețul acțiunilor nu va crește foarte mult.

Netflix, cel mai mare serviciu de video streaming din lume, este disponibil și pe piața din România, începând cu 6 ianuarie, dată la care prezența companiei a fost extinsă în alte 129 de țări. Rețeaua globală a companiei numără în prezent 200 de țări și peste 75 milioane de abonați.

viewscnt
Afla mai multe despre
netflix
fortune
cele mai admirate companii din lume
top 50
actiuni
evolutie