Utilizatorii Windows 11 se plâng că sunt bombardați cu mesaje menite să-i convingă să renunțe la Chrome și Google în favoarea Edge și Bing, mesaje care apar cu o frecvență și o agresivitate caracteristică malware-ului.
Recunoscută de mulți pentru agresivitatea cu care alege de multe ori să-și promoveze propriile produse, Microsoft scrie acum un nou capitol, prin popup-urile afișate utilizatorilor Windows 11 care aleg să navigheze pe internet cu Chrome ori că caute cu Google.
Acestora, producătorul Windows-ului le servește în ultima vreme mesaje prin care le este recomandată folosirea browser-ului Edge, preinstalat oricum în Windows, în locul browser-ului Chrome, dezvoltat de Google.
CITEȘTE ȘI Gigantul chinez Baidu a lansat robotul conversațional Ernie Bot, ca răspuns la ChatGPTMesajele apar cu o frecvență demnă de o cauză mai nobilă și nu țin cont de activitatea utilizatorilor, întrerupându-i pe aceștia atât din sarcini de birou, cât și în timpul jocurilor.
Comportamentul ales de Microsoft pentru mesajele prin care a decis să promoveze browser-ul Edge este asemănător popup-urilor afișate de malware.
Mesajele sunt implementate la nivelul sistemului de operare, nu sunt limitate le nivelul unui anumit program (browser-ul web, de exemplu).
Responsabil de aceste mesaje este un executabil adăugat de Microsoft în c:\windows\temp\mubstemp - un alt element caracteristic campaniilor cu malware.
Într-un mod similar, utilizatorilor li se recomandă folosirea motorului de căutare Bing, în loc de Google. Cei care caută „chrome” în Bing sunt acum întâmpinați cu un răspuns generat de chatbot-ul companiei, care încearcă, la fel, să convingă utilizatorii să folosească produsele Microsoft, în locul celor dezvoltate de Google.
Microsoft și Google sunt, totodată, parteneri în domeniul browser-elor. Edge, browser-ul dezvoltat de Microsoft, are la bază motorul Chromium, dezvoltat de Google.