Omul de afaceri Marius Ghenea a vândut magazinul specializat în produse IT și electronice PC Garage grupului eMAG, cel mai mare retailer local online, controlat de grupul sud-african Naspers.
Acordul de preluare a fost încheiat în luna aprilie, iar tranzacția așteaptă avizul Consiliului Concurenței.
“Această tranzacție reprezintă trecerea PC Garage într-o etapă superioară din punctul de vedere al dezvoltării business-ului, în România și regional”, a declarat Marius Ghenea.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
PC Garage va fi condus în continuare de Traian Cristea în calitate de director general. Brandul, echipa, comunitatea și platforma PC Garage vor fi păstrate și dezvoltate
"PC Garage este un nume puternic și apreciat care a reușit să crească prin servicii bune oferite clientului, prin specializare și cunoaștere foarte bună a produsului și a industriei. Apreciez comunitatea puternică din spate și oamenii talentați din echipă. Având în vedere creșterea industriei de jocuri peste tot în lume și poziționarea foarte bună a PC Garage în această zonă, vom investi în dezvoltarea regională și creșterea gamei de produse și servicii", a arătat Iulian Stanciu, CEO și acționar eMAG.
PC Garage, fondat în 2005 de Gabriel Vasile și preluat în 2009 de Marius Ghenea, este unul dintre cele mai mari magazine online de produse IT și electronice din România, cu peste 40.000 produse active, reprezentând un reper pentru toți pasionații de produse gaming și IT.
Magazinul online a încheiat anul 2015 cu o cifră de afaceri de 165 de milioane de lei (37 milioane euro), în creștere cu aproximativ 30% comparativ cu anul precedent, cele mai mari vânzări fiind înregistrate în ultimele trei luni ale anului, când sunt sărbătorile de iarnă și Black Friday.
CITEȘTE ȘI Proiect: O noua taxă pe carburant, după ce timbrul de mediu nu a reînnoit parcul autoÎnființat în 2001 de antreprenori români, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România, cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia.
Dante International, operatorul eMAG.ro, a consemnat afaceri de 1,24 miliarde de lei în 2014, în creștere cu 50% față de anul precedent, și o pierdere netă de 58,3 milioane de lei, în urcare de la 6,9 milioane de lei în 2013. Recent, Iulian Stanciu estima că în 2017 vânzările generate de toate cele patru țări, inclusiv Marketplace, vor atinge pragul de un miliard de euro.